تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله: یکی از رهبران جنبش انصارالله اعلام کرد، ریاض اجازه نمی‌دهد ارتش دولت مستعفی یمن هیچ‌گونه عملیات تبادل اسرا را از طریق میانجی‌های محلی با این جنبش انجام دهد.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۱۱۱
ریاض در روند تبادل اسیران کارشکنی می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عبدالقادر المرتضی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن و عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعاء در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد، در شرایطی که نیروهای دشمن همچنان وقت‌کشی کرده و از اجرای توافقنامه تبادل اسرا طفره می‌روند، آنها بر اساس دستورات صادر شده از سوی ریاض مانع اجرای هرگونه عملیات تبادل اسرا از طریق میانجی‌های محلی می‌شوند.
 
المرتضی گفت: این نشانه آشکاری از بی‌توجهی آنها نسبت به اسرایشان و بی‌مبالاتی نسبت به رنج و مشکلات آنها و خانواده‌هایشان است.
 
این رهبر انصارالله افزود: همچنین نشان می‌دهد که امکان تصمیم‌گیری و اراده از این مزدوران سلب شده و تنها کاری را انجام می‌دهند که افسران عربستان و اماراتی به آنها دیکته می‌کنند.
 
نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن و نیروهای جنبش انصارالله تاکنون چندین قرارداد تبادل اسرا و اجساد را از طریق واسطه‌های محلی و قبیله‌ای اجرا کرده‌اند که آخرین آنها در تاریخ ششم دسامبر گذشته در استان البیضاء انجام شد.
 
دولت مستعفی یمن و انصارالله در دسامبر گذشته در مذاکرات صلحی که در استکهلم سوئد انجام شد، به توافقنامه‌ای برای تبادل نزدیک به ۱۵ هزار اسیر از هر دو طرف دست یافتند اما اجرای این توافقنامه همانند دو توافقنامه الحدیده و تعز به مشکل خورده است.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین