تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
plusresetminus
رئیس جمهوری ترکیه در آستانه دیدار با همتای روس خود مدعی شد اگرچه تلاش‎های بیشتری مورد نیاز است، اما درخواست آنکارا برای تحقق آتش‌بس در ادلب با واکنش مثبت همراه بوده است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۴۱۵
درخواست آتش‌بس در ادلب نتیجه‌بخش بوده است

 

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می‌‌گوید چند روز آرامش نسبی حاکی از آن است که درخواست‌های ترکیه مبنی بر آتش‌بس در ادلب نتیجه‌بخش بوده است حال‌آنکه هنوز تلاش بیشتری نیاز است.

وی که قرار است امروز دوشنبه با سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار داشته باشد، دراین باره گفت: وضعیت در ادلب ۳ روز است که آرام بوده و به نظر می‌رسد تلاش‌هایمان نتیجه‌بخش بوده است.

اردوغان افزود: اما هنوز هم راضی نیستیم چرا که ترکیه بار انسانی و سیاسی جنگ سوریه را به دوش می‌کشد و موج جدید پناهجویان عازم کشور ما خواهد شد.

وی مدعی شد نباید به بهانه تروریست‌هایی که میان اپوزیسیون مستقر در ادلب وجود دارند؛ آنجا را بمباران کرد.

به گزارش مهر، سفر اردوغان به روسیه در حالی انجام می‌شود که وی هفته گذشته در تهران با پوتین و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و در خصوص ادلب رایزنی کرده بود اما گویا در آن دیدار نتوانسته به خواسته‌های خود برسد.

ادلب به علت مجاورت و مرز مشترک با دولت ترکیه از یک طرف و از طرف دیگر تنها مسیر و دسترسی به دریای مدیترانه و استان‌های غربی سوریه مانند استان لاذقیه و طرطوس و اینکه در شرق، مناطق کردنشین حسکه و رقه و شرق سوریه را در بر می‌گیرد، می‌تواند به عنوان یک مسیر راهبردی، گذرگاهی بسیار مهم برای تداوم اقدامات تروریستی گروه‌های وابسته به ائتلاف صهیونیستی و ائتلاف غربی-عربی همچنان مرکز توطئه و فتنه باشد. بنابراین دولت ترکیه نگاهی به این منطقه دارد و در خبرها داشتیم که تعداد زیادی از خودروهای زرهی ترکیه در روزهای اخیر وارد منطقه شدند.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین