تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
plusresetminus
حزب الله : وزیر امور خارجه روسیه در ابتدای نشست با جان کری در هامبورگ آلمان اعلام کرد که از طرح همتای آمریکایی خود درباره حلب که در تاریخ دوم دسامبر جاری ارائه شده بود حمایت می کند.
۰
کد مطلب : ۱۲۹۰۰۳
لاوروف از طرح جان کری درباره حلب حمایت کرد

 

                       
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در ابتدای نشست با «جان کری» همتای آمریکایی خود در هامبورگ آلمان تاکید کرد که از طرح واشنگتن درباره حلب که در تاریخ دوم دسامبر جاری ارائه شده بود حمایت می کند.

لاوروف روز چهارشنبه در ابتدای این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه آیا روسیه پیشنهادات اعلام آتش بس در حلب را تایید می کند، گفت: تاکید می کنم که مقصود من حمایت از طرح آمریکا بتاریخ دوم دسامبر است.

از سوی دیگر جان کری نیز در نشست خبری بعد از این دیدار گفت که با لاوروف اوضاع بسیار دشوار حلب را مورد بررسی قرار داده و دو طرف برخی افکار در خصوص این موضوع را مورد تبادل نظر قرار داده اند.

وی در عین از مذاکرات جدید با لاوروف طی صبح پنج شنبه به منظور ادامه بررسی این موضوع خبر داد.

در همین حال یک مقام آمریکایی در واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که لاوروف و کری در مذاکرات دو طرف در هامبورگ موضوع تامین گذرگاه امن برای خروج گروه های مسلح از حلب را بررسی می کنند.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با رویترز افزود که گروه های معارض معتدلی که مقامات آمریکایی طی دو روز گذشته با آنها تماس داشته اند رغبتی نسبت به انعقاد چنین توافقاتی نشان نداده اند.

لازم به ذکر است که جان کری روز دوم دسامبر جاری طرح آمریکا درباره حل و فصل بحران سوریه را که بر اوضاع حلب متمرکز بود به لاوروف ارائه کرد. بنا بر اظهارات بعدی لاوروف، این طرح بر خروج گروه های مسلح از مواضع خود در شرق حلب تاکید داشته است.

لاوروف همچنین گفته بود که پیشنهادات آمریکا با مواضع روسیه همسویی داشته است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین