تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
plusresetminus
حزب الله: در حالی که ایران و ۶ قدرت جهانی مذاکرات خود برای رسیدن به یک توافق مقدماتی را که می تواند تحریم ها علیه تهران را کاهش دهد و موجب ورود بیشتر نفت ایران به بازار جهانی شود را سرعت بخشیده اند، روند کاهش قیمت نفت امروز نیز ادامه داشت.
۰
کد مطلب : ۷۹۹۷۱
ادامه مذاکرات هسته ای، قیمت نفت را باز هم کاهش داد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، در حالی که ایران و 6 قدرت  جهانی مذاکرات خود برای رسیدن به یک توافق مقدماتی را که می تواند تحریم ها علیه تهران را کاهش دهد و موجب ورود بیشتر نفت ایران به بازار جهانی شود را سرعت بخشیده اند، روند کاهش قیمت نفت امروز نیز ادامه داشت.
در حالی که کمتر از 24 ساعت تا پایان ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات باقی مانده، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چن تلاش می کنند بن بست در مذاکرات را بشکنند.
مقامات مذاکره کننده گفتند، گفت و گوها در خصوص چهارچوب یک توافق هنوز ممکن است به دلیل اختلاف نظرهای موجود در خصوص تحقیق در مورد غنی سازی و روند برداشته شدن تحریم ها، به شکست بیانجامد.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ایران مقادیر زیادی نفت ذخیره کرده و اگر تحریم ها برداشته شوند، بلافاصله می تواند صادرات خود را افزایش دهد.»
منابع کشتیرانی گفتند، به دلیل تحریم ها و محدودیت فروش نفت، ایران حداقل 30 میلیون بشکه نفت بر روی دریا ذخیره کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 46 سنت کاهش به 55 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز 12 سنت کاهش یافته بود.
قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 19 سنتی در جلسه گذشته، امروز با 67 سنت کاهش به 48 دلار و یک سنت رسید.
تقویت ارزش دلار نیز بر قیمت نفت اثر گذار بوده است. با بالا رفتن ارزش دلار، قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا، برای دارندگان سایر ارزه بالاتر می رود.
بر اساس برآوردهای موسسه فکتس گلوبال انرژی، اگر تحریم ها برداشته شوند، ایران می تواند در طی 3 تا 6 ماه، تولید نفت خود را حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
بر اساس گزارش این موسسه، اگر اوپک حاضر به کاهش تولید خود نشود، انتظار می رود قیمت نفت در حدود 40 تا 60 دلار باقی بماند.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین