تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
حزب الله : وزیر ورزش از ورزشکاران خواست برای تأمین نیازهای‌شان در حوزه قهرمانی صبور باشند.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۸۵۶
واکنش گودرزی به اختلاف کی‌روش و ایفمارک

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمود گودرزی پس از پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون به دلایل مختلف مثل دیدار رئیس‌جمهور با قهرمانان و مشغولیت‌هایی که کمیته ملی المپیک داشت، فرصت برگزاری مجمع دست نداده بود. در جلسه امروز گزارش‌هایی از روند آماده‌سازی تیم‌های المپیکی و پارالمپیکی و همچنین گزارش‌های حسابرسی قرائت شد که جلسه بسیار خوبی بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: رئیس‌جمهور روز گذشته دستور بسیار خوبی در زمینه بودجه صادر کرد که معاونت پشتیبانی وزارت‌خانه مشغول پیگیری آن است. ظرف هفته جاری یا هفته آینده تزریق مالی مناسبی به فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌های المپیکی خواهیم داشت تا برای این رویداد مهم آماده شوند.

گودرزی در مورد گلایه‌هایی که برخی از ورزشکاران و مربیان مطرح می‌کنند، گفت: در هر حال گله‌هایی مطرح می‌شود ولی باید استطاعت و وضعیت اقتصادی کشور را نیز لحاظ کنیم.  ما هم به اندازه مربیان و ورزشکاران نگران وضعیت ورزش کشور هستیم. من از ورزشکاران و مربیان خواسته‌ام که اعتراض‌های خود را به ما اطلاع دهند ولی تاکنون چیزی از آنها دریافت نکرده‌ام و تنها گله می‌کنند. حقوق ورزشکاران مرتب پرداخت شده و در مورد پاداش‌ها نیز مشکلی وجود ندارد. تنها مشکلی که در برخی فدراسیون‌ها وجود دارد تاخیر در پرداخت‌ها بوده است. ورزشکاران صبر داشته باشند و فریاد نزنند. رسانه‌ها هم به آرامش جو حاکم کمک کنند. در مجموع تضادی وجود ندارد و بهتر است به این اختلافات جزیی دامن نزنیم.

وی در مورد پیش‌بینی عملکرد کاروان ایران در ریو اظهار داشت: ما تاکنون 47 سهمیه المپیک  88 سهمیه پارالمپیک کسب کرده‌ایم و امیدواریم تعداد پارالمپیکی‌های ما به 95 تا 100 سهمیه برسد. 2 یا 3 رشته دیگر به علاوه والیبال در میان المپیکی‌ها باقی مانده‌اند. با روند بسیار مساعدی که تیم والیبال در پیش گرفته امیدوارم به رقم قابل توجهی در سهمیه‌ها برسیم و همچنین نتایج خوبی نیز در المپیک بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها گفت: انتخابات برخی از رشته‌ها که المپیکی نیستند به زودی برگزار خواهد شد و سایر رشته‌های المپیکی با شرایط عادی تا پس از مسابقات اداره خواهند شد، تلاش ما این است در 60 روز باقی‌مانده تا المپیک اتفاق تنش‌زایی در ورزش رخ ندهد.

گودرزی در مورد حاشیه‌های قضاوت‌های رشته‌هایی مثل فوتبال و بسکتبال تصریح کرد: در شروع لیگ قضاوت‌هایی می‌شد که مطمئن نبودیم تعمدی است. ما تذکرات لازم را به مسئولان ذیربط دادیم تا قضاوت‌ها را بیشتر زیر نظر بگیرند. در مجموع باید فسادی در کار نبود ولی اگر تعداد محدودی هم مشاهده شد با همکاری نهادهای ناظر باید برطرف شود، البته ممکن است در این بین غلو هم شده و تعدادی هم مربوط به گذشته باشد. در دولت جدید چنین گزارش‌هایی بسیار کم بوده است.

وی در مورد اختلاف بین کی‌روش و زهره هراتیان (رئیس ایفمارک ایران) اظهار داشت: همه کسانی که در ورزش فعالیت می‌کنند باید در جایگاه خود صحبت و کار کنند. چارچوب قانون حق تعرض به دیگری را نمی‌دهد و ما نیز هرگز وارد حوزه کمیته المپیک نمی‌شویم و برعکس این مورد هم صادق است. محدوده فدراسیون‌ها مشخص شده و اگر کسی بیرون از چارچوب‌های ذکر شده حرکت کند، به او تذکر داده می‌شود. تلاش ما این است که هر کس در چارچوب خودش فعالیت کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به مبارزه دختر ایرانی با لباس کاراته در مسابقات آزاد ارمنستان گفت: خیلی از ورزشکاران برای امور مختلف مثل تجارت، درمان و سیاحت پاسپورت می‌گیرند، هر کس که به خارج از کشور می‌رود و اتفاقاتی که برای او می‌افتد اگر مربوط به حوزه دولت، شورای برون‌مرزی و فدراسیون‌ها باشد مسئولیت آن را قبول می‌کنیم و در غیر این صورت به ما مربوط نمی‌شود و نهادی مسئول نیست.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین