تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
plusresetminus
حزب الله : فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از افزایش 30 تا ۱۷۰ درصدی کشف قاچاق و ۴۴ درصدی دستگیری اشرار در 10 ماهه اول امسال در مرزهای کشور خبرداد.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۲۹۷
افزایش ۳۰ تا ۱۷۰ درصدی کشف قاچاق و ۴۴ درصدی دستگیری اشرار

 

 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در همایش معاونین و فرماندهان مرزبانی استان‌های مرزی که امروز در ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: همه ایرانیان مرزبان‌ هستند چرا که مرز برای همگان جایگاه ملی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون هر گونه تغییر در مرزها نیازمند تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس است که نشان از جایگاه و ارزش والای مرزها در کشور است. در نتیجه نگهبانان این جایگاه نیز باید در همین سطح باشند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته توجه دولتمردان به مرزها بیش از گذشته معطوف شده و مرزبانی شکل پیدا کرده است و امروز فاز اول کنترل کل مرزها از ستاد فرماندهی مرزبانی کشور افتتاح شد.

وی افزود: امروز همچنین سیستمی را افتتاح کردیم که بر اساس آن می‌توان در دریا امدادرسانی کرد یعنی شناورهای صیادی و دریانوردی زیر 50 تن را تجهیز کردیم که قابل مدیریت و امدادرسانی هستند.

سردار رضایی گفت: در این طرح امدادرسانی 120 فروند شناور سازمانی و 50 فروند شناور مردمی سازماندهی شدند تا در هر بخش از دریا دچار مشکل شدند به آنها امدادرسانی شود که امیدواریم این عدد 50 شناور مردمی را به رقم 30 هزار شناور برسانیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: ما با 15 کشور مرز مشترک در خشکی داریم که می‌تواند برای ما فرصتی باشد و در مقابل چنانچه از این فرصت خوب استفاده نکنیم مشکل‌ساز خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز از تهران بخش اعظم مرزها را در کنترل داریم و اشراف ما کامل است و اتفاقی در مرز نمی‌افتد که مرکز از آن بی‌اطلاع باشد.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در یک و نیم سال گذشته اتفاقات مثبتی در مرزبانی روی داده که از جمله می‌توان به ارتقای تعاملات مرزی با کشورهای همسایه اشاره کرد چنانچه در 1600 کیلومتر مرز مشترک با عراق اقدامات مشترک مرزی انجام می‌دهیم و نمونه عملیات اربعین امام حسین (ع) بود که بدون کوچکترین مشکلی انجام شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در مرز افغانستان نیز از یک و نیم سال گذشته بیش از 5 نشست با طرف افغانستانی برگزار کردیم و مرزهای مشترک به صورت مشترک مدیریت می‌شود و بر همین اساس ورود اتباع افغان و مواد مخدر به حداقل رسیده است.

وی تأکید کرد: البته در برخی مرزها همچون مرز پاکستان همچنان مشکل داریم و از دولتمردان پاکستان انتظار داریم مشابه سایر کشورها به مرزهای مشترک خود با ما توجه کنند و پاسخگو باشند و این به هیچ وجه قابل قبول نیست که اشرار و تروریست‌ها در آن سوی مرزها استراحت کرده و خود را تجهیز کنند و سپس هر موقع که خواستند وارد مرزهای جمهوری اسلامی شوند.

سردار رضایی ادامه داد: ما در خصوص مرزهای پاکستان برنامه‌ریزی کرده و اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما باید حفاظت و حراست از مرزها به صورت مشترک انجام گیرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: هفته آینده هیأتی از هیأت مرزبانی عراق به ایران سفر می‌کند و ضمن انجام بحث‌های جدید توافقات قبلی را مرور می‌کنیم و بررسی‌های ما حکایت از آن دارد که طرف عراقی توافقات قبلی را در مرزهای مشترک استان‌های کرمانشاه و کردستان انجام داده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت مرزی در رود اروند گفت: این موضوع را گروه‌های فنی پیگیری می‌کنند به خصوص آنکه تغییر مسیر رود و خط تالوک موضوعی فنی است اما در کل به خاطر توافقات صورت گرفته در موضوع اروند مشکلی نداریم.

سردار رضایی بر لزوم تعاملات داخل کشور نیز تأکید کرد و گفت: افرادی که لباس مرزبانی را پوشیده‌اند در کنار مرزنشینان می‌توانند خدمت مرزبانی را انجام دهند و مبنا را بر این قرار داده‌ایم که در برنامه ششم بخشی از توان خود را به سمت مرزنشینان برده و آنان را به عنوان مرزیار مطرح کنیم.

وی در خصوص کشفیات نیز گفت: خوشبختانه امسال در تمام موضوعات افزایش کشفیات داشته‌ایم چنانچه در 10 ماهه گذشته بیش از 60 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف شده است ضمن اینکه درگیری‌ها افزایش پیدا کرده و دستگیری‌ها نیز به طریق اولی افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص شهدای مرزبان نیز گفت: غیر از شهدای ابتدای سال در وقایع سومار و سیستان و بلوچستان دیگر شهیدی نداشتیم و چند مورد مجروحیت وجود داشت در حالی که دستگیری‌ها 44 درصد افزایش یافته است.

سردار رضایی مقابله با قاچاق کالاهایی که در اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار است را از جمله دیگر برنامه‌های مرزبانی ناجا برشمرد و گفت: در کشفیات دارو، کالاهای لوکس و کالاهای استراتژیک نظیر برنج و شکر بیش از 60 تن افزایش کشف داشتیم که در برخی 30 درصد و در برخی 170 درصد بود که این نشان از همت و حرکت مرزبانان است.

وی گفت: مرزبانان ما در برخی مناطق 3 ماه سال را در 2 تا 3 متر برف سر می‌کنند و برخی دیگر 3 ماه سال را در مناطق دارای گرمای بیش از 50 درجه یعنی مرزبانان ما اختلاف 80 درجه‌ای دما را تحمل می‌کنند که این شایسته قدردانی است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص عبور غیرمجاز از مرزها نیز گفت: این اقدام جرم است و در مرزهای جنوب شرق تردد داریم که در حال مدیریت است و در مرزهای شمالی نیز مدیریت شده است و با توجه به فراخوان اروپا برای پناهندگی نیز ترددهایی از جنوب سیستان داریم که اگر انسداد کامل مرزها صورت گیرد مدیریت می‌شود.

سردار رضایی در خصوص فاصله داعش با مرزهای کشور نیز گفت: فاصله آنقدر زیاد است که هیچ نگرانی وجود ندارد و با هماهنگی عراق و افغانستان ما هیچ گونه احساس تهدیدی نداریم و آنها جرأت نزدیک شدن به مرزها را ندارند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین