تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
plusresetminus
حزب الله: یک کارشناس بازار سرمایه تثبیت قوانین و ابهام زدایی از بازار سرمایه، قیمت جهانی نفت و مذاکرات هسته ای را سه عامل اثرگذار بر بورس در سال ۹۴ برشمرد.
۰
کد مطلب : ۷۹۸۰۹
۳ عاملی که سرنوشت شاخص بورس در سال ۹۴ را رقم می‌زنند
علی اکبر زارعی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال 94 با تقسیم بندی عوامل تاثیرگذار بر بورس به دو بعد داخلی و خارجی گفت: در بعد داخلی تثبیت قوانین و ابهام زدایی از بازار سرمایه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بازار سهام هستند که می توانند موجب رونق معاملات شوند، بعلاوه این که باید به این موارد عواملی چون کاهش نرخ سود بانکی را نیز اضافه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابعاد خارجی اثرگذار بر بورس در سال 94 ادامه داد: یکی از این عوامل خارجی قیمت جهانی نفت است که سال گذشته نیز اقتصاد و بازار سرمایه کشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی اضافه کرد: چگونگی پیشرفت مذاکرات هسته ای و نتیجه آن نیز یکی دیگر از عوامل برونزای موثر بر بازار سرمایه در سال 94 است که برای کلیت اقتصاد و بازار سرمایه کشور مهم است. این عامل می تواند موجب توسعه بیشتر اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد کشور باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته ای همراه با برداشته شدن تحریم ها علاوه بر رفع محدودیت برای رونق بنگاههای تولیدی، ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام را نیز در پی خواهد داشت.

 

 

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین