تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
plusresetminus
حزب الله : در تیم هنرمندان ایران تنی چند از بازیکنان نامدار فوتبال ایران از جمله علی دایی که تاکنون قطعی نشده، خداداد عزیزی و وحید هاشمیان نیز بازی خواهند کرد.
۰
کد مطلب : ۹۲۰۰۲
ستارگان فوتبال جهان هم برای نجات ۴۰۰ هزار کودک ایرانی پا به توپ می شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بازیکنان تیم فوتبال ستارگان جهان برای انجام بزرگ‌ترین و بی نظیر ترین دیدار خیریه در ایران با تیم فوتبال ستارگان ایران که ترکیبی از هنرمندان و بازیکنان نامدار فوتبال ایران را در ترکیب خواهد داشت، جمعه ساعت ١٨ در ورزشگاه آزادی پا به توپ می شوند.

کارلوس، فیگو و خواکین رومئو، میشل سالگادو از اسپانیا، روبرتو کارلوس از برزیل، فابیو کاناوارو از ایتالیا، ویتور بایا از پرتغال، مارسل دسایی از فرانسه، لوییس فیگو از پرتغال، ادگار داویدز از هلند، فرناندو کوتو از پرتغال، فرناندو هیه‌رو از اسپانیا، بودو ایلگنر از آلمان، گایزکا مندیتا از اسپانیا، پدرو پائولتا از پرتغال، کریستین کارمبئو از فرانسه، ادگار داویدز و کلایورت از هلند چهره‌های تیم ستارگان جهان  هستند که برای حمایت و کمک به رفع ریشه کنی سوء تغذیه در زمینی سبز و مستطیل شکل همسفره کودکان زیر 6سال می شوند.

تیم فوتبال ستارگان جهان مدت‌هاست تشکیل شده و هر ماه به یک مناسبت ، در یک کشور دنیا وارد زمین می‌شود تا به نفع آسیب دیدگان از یک رویداد، توپ بزند. آنها چندی پیش در آفریقا بودند و برای کمک به آسیب دیدگان ابولا به میدان رفتند. چین، سنگاپور و بسیاری از کشورهای دیگر میزبان این ستاره‌ها بوده اند.

در ایران نیز باشگاه هنرمندان از زلزله بم به این سو تشکیل شده و تلاش دارد تا با شرکت در برنامه‌های خیریه، نشان دهنده جنبه بشردوستانه  فوتبال باشد.

این دیدار خیرخواهانه که به سرمربیگری تیم ایران توسط عباس رضوی خواهد بود و حسن روشن به عنوان سرپرست روی نیمکت می‌نشیند.  در تیم هنرمندان ایران تنی چند از بازیکنان نامدار فوتبال ایران از جمله علی دایی که تا کنون قطعی نشده، خداداد عزیزی و وحید هاشمیان نیز بازی خواهند کرد.

در این دیدار ستارگان فوتبال ایران و جهان به منظور کمک به کودکان مبتلا به سوء تغذیه زیر6سال ایرانی وارد میدان می شوند چراکه سوء تغذیه معضل جدیدی است که دامن گیر کودکان ایرانی شده و نسل آینده را در معرض خطر لاغری و کوتاه قدی قرار داده است به طوری که سازمان ملل ، ایران را در زمره کشورهایی می داند که دارای شیوع بالای سوء تغذیه در میان کودکان زیر 6 سال هستند.

حدود 800 هزار کودک زیر6 سال ایرانی از سوء تغذیه رنج می برند و حدود یک چهارم کل کودکان ایرانی در این سن هستند. از این میان 400 هزار کودک فقیر که دچار سوء تغذیه هستند، تنها 85  هزار نفرشان تحت پوشش اند و این در حالی است که آنها هر روز بزرگ تر و بزرگ تر می شوند و تنها فرصت تمام زندگی شان برای تکامل مغزی که تا 6 سالگی است، از دست می رود. این عقب ماندگی ذهنی، نه فقط زندگی شخصی او که کل جامعه را متأثر خواهد کرد: از زندگی خانوادگی و زناشویی و تربیت فرزندان گرفته تا آسیب های اقتصادی و بزه های اجتماعی.

برآوردها حاکی از آن است که نیمی از این تعداد، بر اثر عواملی مانند بیماری و فقر فرهنگی درگیر سوء تغذیه اند و نیمی دیگر از این کودکان زیر 6 سال، فقط و فقط به این خاطر دچار سوء تغذیه و رشد ناکامل مغزی هستند که در خانواده های تهیدست به دنیا آمده اند.

پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان از جمله اختلال در رشد و تکامل مغزی، جسمی، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه های سنگین به آموزش و پرورش کشور و از دست دادن روزهای کاری توسط والدین است که بار سنگین مالی بر اقتصاد جامعه در بخش های دولتی و خصوصی و نیز هزینه های اجتماعی بالا بر خانواده ها وارد می سازد.

بی گمان هیچ کدام از ما دوست نداریم در جامعه ای زندگی کنیم که وقتی غذا می خوریم، صدها هزار کودک معصوم زیر 6 سال در کشورمان به دلیل فقر پدر و مادرهایشان، سوء تغذیه دارند و مغزشان رشد نمی کند.

تردید نداریم که با همدلی مردم مهربان ایران، کودکان معصومی که به دلیل فقر از غذای کافی برخوردار نیستند، می توانند از سوء تغذیه نجات یابند و کام همه مردم ایران از این بابت شیرین خواهد شد.

سایت های خبری کشور به کمک مردم نیکوکار، بنگاه های اقتصادی و فعالان حوزه مواد غذایی، اصناف رستوران ها و  هتل ها و ... با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد طرح همسفره را با هدف رفع سوتغذیه کودکان نیازمند زیر ٦ سال ایرانی اجرا خواهند کرد.
منبع : عصر ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین