تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله:در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک از یک قطعه اسکناس جدید ۲۰ هزار ریالی و ایران چک جدید ۵۰۰ هزار ریالی رونمایی شد.
۰
کد مطلب : ۶۱۱۳۲
رونمایی از اسکناس های جدید در بانک مرکزی

مجید صنیعی ، مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: در طرح اسکناس 20 هزار ریالی جدید تنها یک طرف اسکناس برجستگی دارد، در حالیکه در اسکناس های 20 هزار ریالی فعلی در هر دو سمت چاپ برجسته وجود دارد.



وی گفت: نوع چاپ در اسکناس 20 هزار ریالی جدید عوض شده است و از نظر ضریب امنیتی هیچ تغییری نسبت به اسکناسها موجود ندارد.



مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک گفت: طرح پشت اسکناس 20 هزار ریالی جدید بادگیرهای شهر یزد است و از این حیث نیز تغییر شکلی در اسکناس جدید بوجود آمده است.



صنیعی اضافه کرد: اسکناسهای 20 هزار ریالی جدید در حال چاپ است که انتظار می رود تا دو ماه آینده وارد چرخه پولی کشور شود.



وی در مورد اسکناس 500 هزار ریالی جدید ایران چک گفت: طرح ایران چک 500 هزار ریالی از سال 87 تاکنون تغییری نکرده است و با توجه به استفاده فراوان در سطح جامعه تصمیم گرفته شد تغییراتی در طراحی آن ایجاد کنیم و هم به ضریب ایمنی آن اضافه کنیم.



مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک ادامه داد اندازه اسکناس ایران چک جدید کوچکتر از ابعاد فعلی آن و در اندازه 71×142 چاپ خواهد شد و این ابعاد در اسکناس های جدید آینده نیز دقیقاً مراعات خواهد شد.



صنیعی افزود: اسکناسها با هر ارزشی در زمان اصلاح پولی در یک ابعاد چاپ خواهد شد.



وی در مورد تغییر طراحی ایران چک جدید نیز گفت: هم طرح رو و هم پشت این اسکناس تغییر کرده و هر دو طرف اسکناس جدید مرتبط با بارگاه امام هشتم (ع) است.



مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک گفت: در ایران چک های جدید نکات امنیتی بیشتری بکار گرفته شده است.



صنیعی گفت: ایران چک های 500 هزار ریالی جدید ممکن است امسال چاپ شود اما الزاماً توزیع نخواهد شد چرا که هم سطح مناسبی ذخیره از ایران چک های قبلی وجود دارد و هم ایران چک های یک میلیون ریالی آمده ، بنابراین ممکن است صرفاً آخر سال شاهد توزیع محدود ایران چک جدید 500 هزار ریالی باشیم.



امروز همچنین از سکه نقره خالص به وزن 25 گرم و در قطع 5 بهار رونمایی شد. این سکه به مناسبت هفته دولت ضرب شده است.



در مراسم امروز علاوه بر اسکناسهای جدید از چند سامانه تخصصی بانکی که هدف آنها ایجاد شفافیت، سهولت، دقت و امنیت در عملیات بانکی است ، رونمایی شد.



سامانه مدیریت متمرکز حسابهای دولتی، سامانه پرداخت های الکترونیک سیار، سامانه چک و اسناد وصولی کاغذی، پورتال جامع مرکز کنترل امنیت شبکه و پاسخگویی به فوریت های بانکی (کاشف) ، معرفی زیرساخت خدمات ارزش افزوده،‌بهره برداری از سامانه انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی از دستاوردهای جدید نظام بانکی است که امروز رونمایی شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین