تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام گروه‌های تروریستی در گروگان‌گیری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در استان قنیطره سوریه را محکوم و خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط این گروگان‌ها شد.
۰
کد مطلب : ۶۲۰۹۶
ایران گروگان‌گیری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سوریه را محکوم کرد
به گزارش شبکه خبری حزب الله، مرضیه افخم افزود: بدون شک مسوولیت چنین اقدامی متوجه گروه‌های تروریستی و حامیان آنان است.



هم‌چنین سازمان ملل با تایید ربوده شدن 43 تن از صلح‌بانان خود در مرز سوریه با سرزمین‌های اشغالی، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر آن‌ها شد.



علاوه بر ربوده شدن 43 تن از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در گذرگاه القنیطره سوریه در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی، 81 تن دیگر از این نیروها در محاصره جبهه النصره و "جبهه اسلامی" قرار گرفته‌اند و اطلاع خاصی از سرنوشت آنها وجود ندارد.



روز پنجشنبه جبهه النصره و برخی دیگر از گروههای افراطی مخالف دولت دمشق اعلام کردند که گذرگاه القنیطره در بلندی‌های اشغالی جولان، آخرین منطقه تحت کنترل دولت سوریه در مرز با اسرائیل را به تصرف خود درآورده‌اند.



این در حالی است که خبرگزاری الجزیره نیز گزارش داده که ارتش سوریه بامداد امروز (جمعه) توانسته برخی مناطق در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی را از چنگ مخالفان باز پس بگیرد.



در پی ربوده شدن صلح بانان سازمان ملل در بلندی‌های جولان شورای امنیت،‌ آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای جهان آزادی هر چه سریع‌تر آن‌ها را خواستار شدند و مسوولیت هر گونه اقدام علیه آن‌ها را متوجه جبهه النصره و دیگر نیروهای مخالفان سوری واقع در بلندی‌های جولان دانستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین