تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
plusresetminus
حزب الله : منابع میدانی در سوریه می‌گویند که تعداد قابل‌ توجهی از افراد مسلح در شهرک «داریا» در غوطه غربی دمشق، به روند مصالحه تن داده و آماده تسلیم کردن خود به ارتش سوریه یا خروج از شهر هستند.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۳۶۲
صدها تروریست در «داریا» در غرب دمشق آماده تسلیم و خروج شده‌اند

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهر مهم «داریا» در غرب دمشق، بزودی شاهد پایان یافتن اقدامات تروریستی خواهد بود و گفته می‌شود قرار است افراد مسلح از آن خارج شوند.

طبق گزارش منابع میدانی، قرار است شماری قابل‌توجه از افراد مسلح با گذاشتن سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین، تسلیم ارتش سوریه شوند و شمار باقی‌مانده تحت نظارت بین‌الملل با اتوبوس‌هایی که دولت سوریه فراهم کرده، از داریا خارج شوند.

وبگاه خبری «عاجل» سوریه نیز گزارش داد که آرامشی شکننده بر «داریا» حاکم شده و به نظر می‌رسد فضا در انتظار مصالحه و خروج افراد مسلح از این شهرک است.

داریا بزرگترین شهرک در غرب شهر دمشق است و فاصله هفت کیلومتری آن با دمشق و نزدیکی‌اش از سمت شمال به «گارد ریاست جمهوری» و مقر «لشگر چهارم» ارتش بر اهمیت جغرافیایی آن افزوده است.

داریا از جنوب به اتوبان دمشق درعا متصل است. گروههای مسلح حاضر در داریا طی چند ماه گذشته بارها و بارها از گروهکهای عضو «ارتش آزاد» در درعا در جنوب سوریه خواسته بودند که با مشتعل کردن جبهه‌های درگیری با ارتش سوریه تمرکز ارتش را در داریا بر هم بزنند و علاوه بر این نیروهای کمکی به داریا اعزام کنند.

اما فشار ارتش سوریه بر تروریست‌های ارتش ازاد در جنوب، و محکم بودن حلقه محاصره داریا، مانع هرگونه امدادرسانی به تروریست‌ها در داریا شده است تا جایی که اکنون خبرها کم کم از تسلیم شدن بیش از 1000 فرد مسلح حکایت میکند.

سران برخی گروهها در داریا با انتقاد از همقطاران خود در جنوب سوریه می‌گویند که چطور آن زمان که داریا اعلام کمک‌خواهی کرد، گفته شد نیرو نیست اما زمانیکه جنگ جرابلس در شمال حلب آغاز شد، چند صد نفر اعزام شدند؟

معارضان متعددی در صفحات شبکه‌های مجازی هم‌اکنون در حال لعن و نفرین گروههای مسلح در جنوب سوریه هستند مبنی بر اینکه چرا داریا را یاری نکردند. گفته می‌شود کسانی که طی چند روز گذشته به جرابلس در شمال حلب رفتند تا تحت پوشش آشکار ترکیه عملیات کنند، پول بیشتری گرفته‌اند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین