تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
plusresetminus
حزب الله: هرساله با نزدیک شدن شهریورماه خبر دروغینی در ایمیل‌ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که از وقوع یک پدیده نجومی نادر خبر می‌دهد: مشاهده «دو ماه در آسمان» که تا 273 سال بعد هم تکرار نمی‌شود!
۰
کد مطلب : ۶۱۹۱۶
پنج شهریور و طلوع دوباره «دو ماه» در آسمان شبه علم!

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،گفته می شود سیاره مریخ در شب های اول شهریور آنقدر به زمین نزدیک می شود که به اندازه ماه، بزرگ و درخشان شده و شما می توانید شاهد حضور دو ماه در آسمان شب باشید!

 

تکرار این شوخی بی مزه، شاید اول بار لبخندی بر لبخندها می‌آورد ولی تلخی گزنده ناآگاهی علمی عمومی که ورای انتشار چندباره این خبر وجود دارد، هر سال آزاردهنده تر می‌شود.

 

به گفته منجمان، چهارشنبه شب، پدیده نجومی خاصی روی نمی‌دهد و تنها مریخ و زحل در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

پیش از این در سال 2003 نیز شایعه مشابهی در مورد نزدیکی مریخ و زمین پس از 60 هزار سال بوجود آمده بود و از آن به بعد این پیام هر تابستان تکرار می‌شود که البته تنها تفاوت آنها تاریخشان است.

 

ناسا و چند سایت نجومی دیگر در سال 2005 از ذات ساختگی بودن این شایعه پرده برداشتند. به گفته کارشناسان، مریخ در نزدیکترین فاصله ممکن خود از زمین در نهایت به شکل یک نقطه نورانی دیده خواهد شد و هیچگاه به اندازه ماه از نقطه نظر زمین نخواهد رسید.

 

«پرامود گالگالی» مدیر مرکز نجوم جواهر لعل نهرو هم تأکید کرد: مریخ هیچ وقت از زمین به بزرگی ماه کامل دیده نمی‌شود؛ پدیده مجاورت مریخ و زحل نیز توسط افراد عادی به شکل نقاطی نورانی مشاهده می‌شود که منجمان آماتور قادر به تمایز قائل شدن بین دو سیاره هستند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین