تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
plusresetminus
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی از کار سرمربی تیم ملی کشورمان تمجید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۳۸۶۶۱
در ایران حس فوق‌العاده‌ای دارم

 

 

 

 اگر روزی میروسلاو بلاژوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی ایران با شال سفید معروف خود در زمین حاضر می‌شد، این روزها در ایران، برانکو ایوانکوویچ 63 ساله، مربی‌ اهل واراژدین کرواسی و سرمربی پرسپولیسِ قهرمان با شال قرمز دیده می‌شود. پروفسور پس از یک وقفه نسبتاً طولانی و پس از قهرمانی در چین، به عادت گذشته خود که همان کسب باارزش‌ترین عناوین قهرمانی بود، بازگشته است.

با این حال کل شهر تهران بابت قهرمانی پرسپولیس آن هم پس از 9 سال خوشحال نیستند چرا که بخشی از پایتخت ایران از آنِ هواداران تیم رقیب یعنی استقلال است. همه چیز با آمدن به برانکو به پرسپولیس شروع شد، مربی‌ای که فصل گذشته تنها به خاطر تفاصل از رسیدن به قهرمانی بازماند و این فصل هم در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات و با 11 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی استقلال، قهرمانی سرخپوشان را مسجل کرد.

پرسپولیس با پیروزی 2 بر صفر برابر ماشین‌سازی روی کاغذ و به لحاظ محاسباتی قهرمانی خود در مسابقات لیگ برتر را مسجل کرد و به گفته پروفسور (لقب برانکو) آنها در تبریز جشن قهرمانی نگرفتند.

برانکو در این باره گفت: در تبریز از محبوبیت زیادی برخوردار نیستیم و به همین خاطر جشن قهرمانی‌مان خود را در هتل محل اقامت‌مان در این شهر برگزار کردیم.  سپس به تهران بازگشتیم و در روز عید پاک در آپارتمان من یک جشن خودمانی با سرتون چوک، ایگور پانادیچ، استیلینوویچ، دروازه‌بان‌مان یعنی رادوشویچ، کیکرچ و همشهری خودم یعنی ایگور پراهیچ که بازیکن نفت تهران است، گرفتیم. جشن قهرمانی‌مان با هواداران و دریافت جام و مدال‌های قهرمانی هم بعد از پایان بازی چهارشنبه مقابل پدیده در حضور 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.  

* پرسپولیس 9 سال منتظر قهرمانی ماند و مربیانی نامداری همچون مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای، علی دایی اسطوره فوتبال ایران و زلاتکو کرانچار هم در این مدت در انجام این کار موفق نبودند ...

بله، این قهرمانی ارزش خاصی دارد و باید بگویم که زلاتکو کرانچار و وینگو بگوویچ جزو اولین کسانی بودند که این قهرمانی را به من تبریک گفتند. همانطور که شما می‌دانید پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد که مدت‌ها بود منتظر چنین روزی بودند. شنیدم که در خیابان‌های مختلف ایران جشن‌هایی به این مناسبت برگزار شده است.

* پس از پوکلپوویچا، شما دومین مربی کروات هستید که در قاره آسیا به دو عنوان قهرمانی در دو لیگ مختلف می‌رسید. این اولین قهرمانی شما پس از قهرمانی با شاندونگ لولنگ در سال 2010 بود...

زمانی که در چین بودم همچون حالا هوداران نسبت به فوتبال پرشور بودند، این در حالی است که در ایران همیشه اوضاع اینطور بوده است. ایران کشوری به تمام معنا فوتبالی است. ایرانیان دیوانه‌وار عاشق فوتبال هستند و از سوی بازیکنان و مربیان هم مورد احترام هستند چون این هواداران هستند که در پیشرفت فوتبال و کسب نتایج تأثیرگذارند. به همین خاطر من در ایران ستاره  بزرگی هستم و باید بگویم که از بودن در این جو حس فوق‌العاده‌ای دارم. من در باشگاه بزرگی هستم.

* در ایران شما پیش از این تیم ملی ایران را به جام جهانی 2006 رساندید و سپس در کشورهایی آسیایی همچون چین، عربستان و امارات متحده عربی کار کردید...

در این مدت آب وهواهای مختلف، فرهنگ‌های مختلف، انسان‌های مختلف را تجربه کردم، خودم را با پروازها وفق دادم و به عناونی قهرمانی هم رسیدم. این انعطاف‌پذیری نتیجه روحیه فوق‌العاده ما مربیان کروات است چون در این نقطه از دنیا (آسیا) خیلی ارزشمند هستیم. در کنار اینها، دو سال موفقیت‌آمیز روی نیمکت پرسپولیس داشته‌ام.

* بیایید روی موضوع ریزتر شویم، برانکو ایوانکوویچ اولین مربی پرسپولیس از سال 2003 و پس از حضور نزدیک به پنج ساله علی پروین به عنوان سرمربی پرسپولیس، برای مدت طولانی‌ روی نیمکت پرسپولیس نشسته است. از شما به عنوان کاندیدای مربیگری تیم ملی ایران یاد شده، جایی که کارلوس کی‌روش پرتغالی و سرشناس در حال حاضر هدایت آن را بر عهده دارد...

کی‌روش در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه کارش را به خوبی انجام داده و با وجود اینکه چنین شایعاتی مطرح شده من فکر نمی‌کنم که فدراسیون فوتبال ایران بخواهد تغییری روی نیمکت تیم ملی بدهد. صادقانه باید بگویم که کار روزانه با بازیکنان را ترجیح می‌دهم و دوست دارم خودم را وقف باشگاهی کنم که متعهد به آن هستم.

منبع : خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه «وچرنجی لیست» کرواسی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین