تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
plusresetminus
حزب الله:خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان گفت: از کسانی که مسئولیت دارند می خواهیم هر چه سریعتر عوامل این حوادث را شناسایی کرده و به اشد مجازات برسانند.
۰
کد مطلب : ۶۷۱۱۸
عاملان اسیدپاشی اصفهان را به اشد مجازات برسانید/ واکنش به حکم اعدام شیخ نمر
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله، آیت الله موحدی کرمانی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله مهدوی‌کنی و با بیان اینکه این مصیبت داغی بود که بر دل ما گذاشته شد، گفت: اگر کسی بخواهد سوابق درخشان آیت الله مهدوی کنی را ببیند به پیام تسلیت مقام معظم رهبری دقت کند. این پیام، یک پیام کامل و جامع بود.

وی به سابقه مبارزاتی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شکنجه ها و زندانی شدنش اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در شورای انقلاب عضویت داشت و نماینده امام(ره) در هیات حل اختلاف مسئولان نظام بود. وی همچنین در کابینه شهید رجائی و باهنر حضور داشت.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه مرحوم آیت الله مهدوی کنی زمانی این پست ها را برعهده گرفت که می گفتند غیر از ایشان کسی نمی تواند این مسئولیت ها را اداره کند، یادآور شد: ریاست دانشگاه امام صادق(ع) کم مساله ای نبود. آیت الله مهدوی کنی احساس می کرد باید جوانان را پرورش دهد که به حمدالله بسیار خوب هم موفق شد.

وی به یکی از مسئولیت های آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مسئولیت های وی دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز تهران است. جامعیت روحانیت مبارز بازوی قوی امام خمینی(ره) در دوران مبارزه بود. حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز متشکل از نمایندگان تهران بود که هر منطقه تهران یک نفر را انتخاب می کرد و این افراد عضو شورای مرکزی می شدند و فعالانه کار می کردند. این دو تشکل حق عظیمی بر مردم دارند و نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند که دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز بر عهده مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان جوان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر علم و پیشرفت و وابسته نبودن به منابع زیرزمینی و نفتی و اتکاء به نیروی نخبه و جوان تاکید کردند.

آیت الله موحدی کرمانی  با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان گفت: بسیار حادثه دلخراش، زشت و غیرانسانی بود و همه را متاثر کرد. شدیدا این عمل قبیح را محکوم می کنیم.

وی افزود: از کسانی که مسئولیت دارند می خواهیم هر چه سریعتر عوامل این حوادث را شناسایی کرده و به اشد مجازات برسانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر تصریح کرد: نظام سعودی آیت الله نمر را به حکم اعدام محکوم کرده است، به عربستان هشدار می دهیم حواسش جمع باشد؛ چراکه به گفته شیخ احمد کریمه استاد دانشگاه الازهر یک سوم جمعیت عربستان شیعه است و اعدام این روحانی مبارز شیعه برای عربستان گران تمام می شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در زمان شاه که در همین ایام به تصویب رسیده بود، گفت: همه می دانیم معنای کاپیتولاسیون چیست یعنی هر جنایتی آمریکا در ایران انجام می‌داد، هیچ کس اجازه نداشت متاثر شود و اقدامی انجام دهد. امام خمینی(ره) آن زمان فرمودند ایران را فروختند.

وی به گرامیداشت یاد شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمودند رهبر ما نوجوان 13 ساله است عجیب است انقلاب چه انسان هایی را در درون خود پرورش داده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: شنیده شده است 100 نیروی داعش که دو تن از آنان از فرماندهانشان بوده، پس از اینکه چند روز توسط ارتش عراق محاصره شده بودند، نهایتا تسلیم شده و به اسارت نیروهای عراقی درآمده اند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: خیلی روشن است که آمریکا چه هدفی از این ائتلاف دارد. اگر از ناحیه داعش به نیروهای آمریکایی و غربی خطری وارد شود، آن وقت داعش محکوم است. تمام هدف آمریکا حفظ منافع اش در منطقه و نابود کردن منابع سوریه است.

وی ادامه داد: اخیرا نقل شده یکی از اعضای داعش که اسیر شده اعتراف کرده است داعش به نیروهایی که حملات انتحاری انجام می دهد، دارویی خاص می دهد که تحت تاثیر آن دست به عملیات انتحاری می زنند. این داروها باعث می شود، افراد قدرت فکری خود را از دست بدهند.

وی به ائتلاف آمریکا با 50 کشور علیه داعش اشاره کرد و گفت: هدف این ائتلاف نابود کردن تاسیسات سوریه است که در این باره خوب عمل می کند. خداوند شر دشمنان را به خودشان بازگرداند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران به خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می کند، اشاره کرد و گفت: خدا نکند در ادارات ما زیرمیزی گرفته شود، در غذای ما رشوه حاکم شود و بودجه کشور که باید به دست همه برسد، محدود به عده ای خاص شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و به تشریح فلسفه عاشورای حسینی پرداخت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین