تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه انگلیس گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تا آخر ماه ژوئن سال 2015 تمدید شد.
۰
کد مطلب : ۶۹۴۶۸
هاموند: مذاکرات ماه آینده از سرگرفته می‌شود/ به پیشرفت‌های قابل توجه دست یافتیم
به گزارش شبکه خبری حزب الله، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی تا آخر ژوئن سال 2015 (9 تیر) تمدید شد.



وزیر امور خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران پس از پایان مذاکرات گفت: ما نتیجه گرفتیم که امکانی وجود ندارد که تا پایان ضرب‌الاجل که امروز است به توافق دست یابیم. بر همین اساس ما برنامه اقدام مشترک را تا سی ام ژوئن 2015 تمدید می‌کنیم.



او ادامه داد: انتظار این است که ایران به خودداری از انجام فعالیت‌های حساس اتمی ادامه دهد.



وزیر امور خارجه انگلیس افزود: ایران و قدرت‌های جهانی در آخرین دور از مذاکرات توانستند به برخی پیشرفت‌های قابل توجه دست یابند.



وی ادامه داد: یک هدف بسیار روشن مبنی بر دستیابی به سرفصل‌های توافق تا سه ماه آینده وجود دارد و مذاکرات ماه آینده از سرگرفته می‌شود.



به نوشته خبرگزاری رویترز هنوز مکان مذاکرات ماه آینده مشخص نیست اما وزیر خارجه انگلیس افزود: در دوران تمدید تهران به دسترسی به 700 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش در هر ماه در ازای تعلیق برخی تحریم‌ها ادامه می‌دهد.



به نوشته این خبرگزاری وزیر خارجه روسیه و یکی از مقامات ایرانی همانند هاموند تاکید کرده‌اند که به پیشرفت های قابل توجهی در این دور از مذاکرات دست یافته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین