تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
plusresetminus
حزب الله:خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اسیدپاشی یک جنایت شخصی نبود، بلکه یک توطئه‌ای است که در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان انسانی‌ترین قانون بشری در حال بررسی و تصویب است، انجام شد.
۰
کد مطلب : ۶۷۴۸۸
اسیدپاشی به طور قطع یک توطئه است/ 13 آبان نقطه عطفی در انقلاب ما بود
به گزارش شبکه خبری حزب الله،حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) همه وجودش بندگی خدا است، گفت: قیام و قعود سیدالشهدا(ع) اجرای مأموریت حق است، همان گونه که وجود خاتم‌الانبیاء(ص) قبل از اینکه نبی و فرمانده قشون باشد، عبد خدا است.



وی افزود: این عبودیت بر همه شئون او حاکم است، سیاست پیغمبر(ص) که در متن دین کامل او جریان دارد، به معنای مدیریت جامع‌نگر و باکفایت است، سیاست، تدبیر سالم و مدیریت درست است؛ سیاست، تربیت درست نسل آینده‌ساز و تزریق ایمان به سراسر نسل نو است.



حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه جامعه‌ای که اقتدار ندارد، در برابر گردن‌کلفت‌ها و زیاده‌خواهان توان ایستادگی نخواهد داشت و از این رو، فرهنگ حریت عقیم خواهد ماند، ادامه داد: اساس کار حضرت سیدالشهدا(ع) بندگی است و جز خدا در زندگی خود چیزی ندارد.



امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیایید یک مدینه فاضله را به عالم نشان دهیم، ادامه داد: برای ما ایراد دارد که پرونده‌های زیاد در دادگستری داشته باشیم و اینکه طلاق رو به فزونی و ازدواج رو به کاهش باشد، برای ما خجالت دارد.



وی افزود: معلوم می‌شود نور ایمان رو به کاهش است. جامعه الهی و ارزشی، جامعه‌ای است که پیغمبروار و علی‌وار زندگی می‌کند. یقین بدانیم مرگ حق هست و همه ما رفتنی هستیم و باید در آخرت پاسخ کارهای خود را بدهیم، لذا تقوا موجب نجات و عزت است.



حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امام حسین(ع) این درس را به امام خمینی(ره) آموخت و امام(ره) آن را در ایران پیاده کرد که آثار آن هنوز در کشور وجود دارد.



خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس و فتنه های 78 و 88 نشان دادند که با خدا معامله کرده و کوتاه نمی آیند و امروز هم در مساله هسته ای نه تسلیم پذیرند نه پای گریز دارند.



وی خاطر نشان کرد: هدف امام حسین(ع) مقابله با جریان نفاق، سکولار و التقاط بود و البته مجموعه کربلا همه آگاه، بصیر، رزمنده و جان بر کف بودند.



حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است که امسال مصادف با روز قیام سیدالشهدا(ع) شده است، گفت: آمریکا، نسبت به همه ملت ها و ملت خود و به خصوص ملت ایران پرونده ننگینی برای خود ترتیب داده است.



خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: کودتای ننگین 28 مرداد، تشکیل ساواک، توسعه شکنجه‌ها و کشتارها، قانون کاپیتولاسیون که شبانه در مجلس شورای ملی تصویب شد و وقتی خبر به امام(ره) رسید، ایشان در سخنرانی آتشین خود فرمودند نفسم به شمارش افتاده، ملت ایران و ارتش را فروختند و با این سخنرانی افشاگرانه آنچنان وحشتی برای آمریکا بوجود آورد که جنایت بعد از تصویب این قانون، تعرض به خانه امام(ره) و شخصیتی بود که جان همه ارزش ها به شمار می رفت؛ همه از اقدامات ننگین آمریکا بود.



وی ادامه داد: کشتار دانش آموزان در سال 57، کشتار 15 خرداد که از خوش‌رقصی‌های شاه برای آمریکا بود، کشتار 17 شهریور، تحمیل جنگ به ملت ایران، کمک همه‌جانبه به صدام، همه و همه در پرونده ننگین آمریکا ثبت است.



حجت‌الاسلام صدیقی گفت: روزی که امام خمینی(ره) تبعید شد، دانشجویان پیرو خط امام(ره) لانه جاسوسی را که کانون توطئه بود، اشغال کردند که این نقطه عطفی در انقلاب به شمار می رفت.



خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: انقلاب ما فرهنگی، اسلامی و فقاهتی بود، اما فکر می شد که فقط هدفش مقابله با استبداد داخلی است، وقتی لانه جاسوسی اشغال شد، امام(ره) فرمود این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول است و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول کلید خورد.



وی تصریح کرد: در 13 آبان ما نشان دادیم که مکتبی بودیم و مکتبی می‌مانیم، روحیه ما دشمن‌شناسی است و جنایت‌های دشمنان را در ذهن ملت خود تجدید می کنیم تا ملت ما سنگرنشین باشند و روحیه سنگرنشینی را حفظ کنند.



حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به مساله تاسف بار اسیدپاشی در اصفهان گفت: اصل این عمل خلاف وجدان، خلاف اخلاق و شرع و قانون و یک منکر به تمام کلمه بود که مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و دستگاه قضا انتظار جدی دارند که عاملان این جنایت شناسایی شوند.



خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این یک جنایت شخصی نبود، بلکه یک توطئه‌ای است که در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان انسانی‌ترین قانون بشری در حال بررسی و تصویب است، انجام شد.



وی ادامه داد: امروز عده ای جسور شده و به مقدسات جسارت می کنند و در برابر احکام اسلامی علنا دهن‌کجی می کنند. این جرأت گویا از مردم گرفته شده که با این لکه ننگ برخورد کنند، فساد اداری، بداخلاقی و خشونت از منکراتی است که در جامعه ما رواج دارد.



حجت‌الاسلام صدیقی گفت: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر عملی شود، انتخابات آفت نخواهد داشت، بصیرت در مسیری پیش می رود که اسلام بیمه شده، حواس‌پرتی‌ها کم و امنیت عمومی برقرار شود.



خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: به نظر می‌رسد که عده ای هم در این شرایط خودشان اینطور خواستند، فضاسازی کرده و القاء می کنند که امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را برهم زدن است، نمی‌دانم اینها تحریک می شوند یا به جایی وابسته هستند.



وی افزود: این جریان بنا بود جامعه ارزشی را هدف قرار دهد، اما خودشان رسوا شدند.



حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی بزرگ ارتش عراق که با هدایت برخی مفاخر جبهه ای انجام شد، گفت: این مناطق به دست بعثی ها و تکفیری ها بود، بدون دخالت نیروهای ائتلاف که قصدشان خیر نیست و به دست ارتش عراق و نیروهای مردمی با اجرای دستور مرجعیت آزاد شد که توان مذهبی را نشان می دهد. امیدواریم ان شاءالله مناطق دیگر هم به این زودی آزاد شود.



خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با گرامیداشت یاد آیت الله مهدوی‌کنی، وی را از علمای شاخص و پرچمدار انقلاب که بر بسیاری حجت است، دانست و خاطر نشان کرد: وی سر سوزنی از ولایت فاصله نگرفت، خود مجتهد، نافذ و مقبول بود که برای جامعه نعمت و فقدانش ضایعه محسوب می‌شود، رحلت وی را به پیشگاه مقام معظم رهبری و مردم تسلیت می گوییم.



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین