تاریخ انتشارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
plusresetminus
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرج:

۲۸ نقطه در کرج برای سرمایه گذاری مشخص شده است

حزب الله: رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: ۲۸ نقطه در کرج به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری مشخص شده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۳۳۷
۲۸ نقطه در کرج برای سرمایه گذاری مشخص شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آرش ارشد پیش از ظهر شنبه در همایش نقش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایان دوران وابستگی درآمد ناشی از عوارض شهرداری نزدیک است، وظیفه داریم با اطمینان خاطر به شرکا و سرمایه گذاران در امور شهرداری این نوید را بدهیم که برای شهر کرج فضای خوبی به منظور حضور سرمایه گذاران فراهم است.
 
وی ادامه داد: هدف این است که به سرمایه گذاران نوید دهیم تا با اطمینان خاطر و بدون سرگردانی به شهر مراجعه کنند، در این راستا سیستم مدیریت شهری و همه همکاران ما در حوزه سرمایه گذاری مشارکت دارند.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: از سوی تمام معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق دهگانه شهرداری کرج نمایندگانی ویژه برای حضور در حوزه سرمایه گذاری معرفی شده‌اند.
 
ارشد با اشاره به راه اندازی کارگروه تسهیل گری و شتاب دهنده سرمایه گذاری در شهرداری کرج، گفت: هدف جلب مشارکت شهروندان و بهره برداری از سرمایه‌های مردم است که می‌تواند موجب پیشرفت شهرمان شود، هدف دیگر این است که از سرگردانی سرمایه گذارانی که به شهر مراجعه می‌کنند جلوگیری شود.
 
وی بیان کرد: ۲۸ نقطه در کرج به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری لکه گذاری شده است که در این قالب طبق راهبرد شهردار کرج و سیاست گذاری شورای شهر این کلانشهر پیش می‌رویم و امید است بتوانیم با جذب سرمایه‌ها، فضاهای خدماتی، اقامتی، رفاهی و تجاری قابل قبول برای شهروندان فراهم کنیم.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج در بخش دیگری به انعقاد یک تفاهم نامه اشاره کرد و توضیح داد: موضوع این تفاهم نامه که با یکی از مخترعان به نام کشور منعقد شده این است که به مواردی از جمله عدم وابستگی ساختمان به خط لوله گاز و انتقال نیرو و تبدیل آن به ساختمان انرژی صفر پرداخته می‌شود و در قالب این تفاهم‌نامه سیاست انتقال این تکنولوژی و بومی سازی آن را ترغیب می‌کنیم.
 
ارشد افزود: در قالب تفاهم نامه منعقد شده یکی از ساختمان‌های ما برای پیاده سازی این طرح و تبدیل آن به ساختمان انرژی صفر تبدیل می‌شود تا بر اساس این الگوی ساختمانی بتوانیم آن را در دیگر ساختمان‌ها اجرایی کنیم.
 
وی در مورد اولویت‌های جذب سرمایه در کرج گفت: برگزاری همایش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری مانوری است تا با انعکاس عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف به مردم و سرمایه گذاران این ظرفیت‌ها را در آستانه سال جدید نشان دهیم و شرایط بازاریابی را تسهیل کنیم.
 
ارشد در خصوص میزان حضور سرمایه گذاران در کرج و هموار کردن راه ورود آنها به این حوزه نیز گفت: یکی از مهمترین معضلات ما این است که از سال ۱۳۱۱ که قانون تجارت تصویب شد هنوز شرکت‌های تجاری ما بر اساس این قانون معاملات خود را انجام می‌دهند و متأسفانه مشارکت و سرمایه‌گذاری گذاری بخش خصوصی هنوز قانون مدونی ندارد و آئین نامه محور است.
 
وی با اشاره به اصلاح اساسنامه سازمان سرمایه گذاری به عنوان اولین قدمی که شهرداری کرج در این حوزه طی کرده است، ادامه داد: این مورد برای طی فرآیند قانونی به شورای شهر کرج ارسال شده است و امیدواریم با نظر مساعد اعضای شورا تصویب شود و در ادامه سازمان شهرداری‌ها هم در این خصوص با ما همکاری کند.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج با اشاره به اصلاح شیوه نامه سرمایه گذاری به عنوان گام بعدی، افزود: برای اصلاح مقررات آن نیز ۲۲۵ نفر- ساعت کار کارشناسی انجام شده است.
 
وی در پایان گفت: با تلاشی که در مجمع کمیسیون سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در حال انجام است می‌خواهیم در قالب لایحه درآمد شهرداری‌ها و پایداری‌ها موضوع درآمد پایدار در حوزه مشارکت‌ها را عملیاتی کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق آن در کشور باشیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین