تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
plusresetminus
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۷۳۹
ایران کمک به سوریه برای مبارزه با تروریسم را ادامه خواهد داد

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دیدار خانم «هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه، روابط دوستانه و برادرانه دو ملت را دارای سابقه طولانی دانست و بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و گسترش رایزنی‌ها درباره مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور تروریسم و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای در امور داخلی کشورها را توطئه دشمنان و ریشه معضلات مهم منطقه دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی، وحدت و یک‌پارچگی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه را به‌عنوان یک اصل اساسی و کمک در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت وظیفه خود دانسته و معتقد است تغییر مرزها هرگز به‌صلاح منطقه نخواهد بود.

وی توسعه و حمایت از روابط دوستانه و نزدیک پارلمانی میان مجالس دو کشور را حائز اهمیت برشمرد.

روحانی با بیان اینکه مردم سوریه دوران سختی را تجربه می‌کنند و در یک امتحان دشوار تاریخی قرار گرفته‌اند، گفت: هر ملتی ممکن است در تاریخ خود سختی‌هایی را تجربه کند، اما آنچه در تاریخ خواهد ماند نحوه ایستادگی یک ملت در برابر مشکلات و جدیت آنها برای خاتمه دادن به معضلات با تدبیر و اتحاد است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز یک جنگ ظالمانه از سوی گروه‌های تروریستی که هیچ تعهدی نسبت به اصول اخلاقی و انسانی ندارند به مردم سوریه تحمیل شده و ایستادگی و مقاومت آنان در شرایط سخت 5 سال اخیر در برابر تروریسم تحسین برانگیز بوده است.

روحانی با ابراز اینکه متأسفانه امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در منطقه گرفتار توطئه دشمنان شده‌اند و مردم در مناطق مختلف از جمله یمن، عراق، سوریه یا لیبی و افغانستان شرایط سخت و مشکلات بزرگی را تحمل می‌کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران پای اصول خود ایستاده و بر مبنای اینکه تروریسم معضلی بزرگ برای منطقه و جهان به شمار می‌رود، معتقد است باید به مردم سوریه کمک شود تا بتوانند تروریسم را از کشور خود بیرون کنند و دیگر کشورها هم برای مبارزه با تروریسم، راهی جز این مسیر ندارند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز مهمترین اولویت در سوریه رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور افزود: اطمینان داریم که پیروزی نهایی متعلق به ملت سوریه است و امیدواریم مذاکرات میان دولت سوریه و معارضانی که به استقلال و اراده ملت سوریه متعهد هستند، برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و توافقی جامع که اراده ملت و مشارکت همه اقوام، طوایف و مذاهب را دربرگیرد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

هدیه خلف عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهوری کشورمان، گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی، دوستانه و برادرانه است و در راستای گسترش و تقویت مناسبات همه‌جانبه با ایران تلاش خواهیم کرد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه با تقدیر از حمایت‌ها و ایستادگی‌های جمهوری اسلامی ایران کنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور، افزود: علی‌رغم توطئه دشمنان، ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه‌ها بوده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سوریه، مذاکرات میان دولت و معارضین و چگونگی مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار داشت: معتقدیم ملت سوریه تنها مرجعی است که می‌تواند درباره آینده این کشور تصمیم‌گیری کند و قدرت‌های بزرگ و آمریکا اگر به‌دنبال کمک به مردم سوریه هستند باید در راستای توقف تروریسم که خطری برای جهان به شمار می‌رود تلاش کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین