تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور آمریکا با صدور حکمی وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با عراق را تمدید کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۴۹
ترامپ وضعیت اضطراری ملی برای عراق را تمدید کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا براساس حکمی اجرایی که از سوی کاخ سفید انتشار پیدا کرد، اعلام کرد: مطابق با بخش ۲۰۲ در قانون وضعیت اضطراری ملی من برای یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با عملیات ایجاد ثبات در عراق را که در ابتدای امر بر مبنای حکم اجرای ۱۳۳۰۳ اعلام شده بود تمدید می‌کنم.
 
ترامپ خاطر نشان کرد که وضعیت اضطراری ملی آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ به منظور مقابله با آنچه که "تهدید عراق برای امنیت ملی آمریکا"خوانده شده و همچنین "تهدید مربوط به مانع‌تراشی بر سر راه بازسازی منظم عراق، بازیابی و حفظ صلح و امنیت در این کشور و توسعه نهادهای اداری، سیاسی و اقتصادی عراق" اعلام شد.
 
ترامپ تاکید کرد که این تهدیدها همچنان پابرجا هستند و به همین دلیل باید حکم اجرایی ۱۳۳۰۳ به همراه اصلاحات مربوط به آن در حکم ۱۳۳۱۵ به تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۰۳ و چند حکم دیگر مربوط به آنها متعلق به سالهای ۲۰۰۴،۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ اساساً باید ادامه پیدا کنند و تمدید شوند.
 
این در حالی است که اواخر ۲۰۱۷ مقامات عراق پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کردند. مقامات عراق از آن زمان به بعد خواستار کمک جامعه بین المللی به بازسازی و ارتقای وضعیت در مناطقی که قبلاً شاهد درگیری‌ها بودند شده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین