تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
plusresetminus
حزب الله : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجتهاد، وظیفه حوزه‌های علمیه است، نه نیروی انتظامی؛ وظیفه پلیس را دقیقاً در چارچوب احکام اسلام دانست و گفت: تابلوی وظایف نیروی انتظامی، آمریت به معروف و نهی از منکر است.
۰
کد مطلب : ۸۲۷۷۸
واکنش نائب رئیس مجلس به اظهارات رئیس جمهور در خصوص وظایف پلیس
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد  در واکنش به برخی اظهارات مسئولان، در خصوص وظایف پلیس برای عمل به قوانین اسلام، و همچنین غیرشفاف خواندن وظایف پلیس توسط عده‌ای، اظهار داشت: به نظر من وظایف پلیس کاملاً شفاف است چراکه پلیس یک کارگزار مسئول، در نظام اسلامی است که وظایف تعریف شده‌ای را نیز دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظایف تعیین شده برای پلیس، دقیقاً در چارچوب آموزه‌های دین و مبانی اسلامی است.

وی ادامه داد: از نظر من نهاد نیروی انتظامی، یک نهاد متعهد، عالم و مقتدری است که تابلوی وظایف آن آمریت به معروف و نهی از منکر است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر پلیس در گسترش معروف‌هایی که مورد امضای عقل و شرع است و قانون و مقررات اسلامی بر آن تاکید دارد و ناهی از منکراتی که مورد انکار عقل و شرع بوده و نظام اسلامی بر عدم شیوع آن در جامعه اسلامی اصرار دارد، وظیفه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولیت پلیس در جامعه به عنوان یک ضابط عالم و مسئول، آن است که بر گسترش معروف و رویارویی با منکر، تلاش کند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با منکرات و نشر معروف، پیشاپیش سایر دستگاه‌ها قرار دارد، در واکنش به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور در خصوص عدم توانایی اجتهاد توسط قوای قهریه‌ای که در یک دست آن کُلت است و در دست دیگر دستبند، گفت: باید توجه داشت که مسئولیت اجتهاد با حوزه‌های علمیه است نه نیروی انتظامی؛ این درحالی است که نیروی انتظامی، ضابط عالم و مقتدری است که به دست توانای خود، معروف‌ها را گسترش می‌دهد و با منکرات شرعی و عقلی، برخورد می‌کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین