تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
plusresetminus
حزب الله : سریع‌تری دونده ایران گفت: همه مشکلات در دو و میدانی به خاطر بی‌برنامگی فدراسیون است و برخی‌ها در فدراسیون، ورزشکاران را به حاشیه می‌برند.
۰
کد مطلب : ۱۵۱۲۸۷
برخی از مسئولان فدراسیون دوومیدانی، ورزشکاران را به حاشیه می‌برند
 
 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسن تفتیان که در حال حاضر سریع‌ترین مرد ایران محسوب می‌شود توانست در مسابقات داخل سالن آسیا مدال طلای دوی 60 متر را کسب کند.

تفتیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، درباره موضوعات مختلف دوومیدانی ایران و همچین شرایط خودش صحبت‌هایی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*ابتدا در مورد عملکردت در مسابقات داخل سالن آسیا صحبت کن.

یکی از بهترین اتفاقات دو و میدانی ایران در ترکمنستان رخ داد. مدال برنز  قاسمی و کیهانی و همچنین مدال طلای من یکی از بهترین نتایج دوومیدانی‌ ایران در چند سالن اخیر بوده است. توانستیم ۳ رکورد را جابجا کنیم که این مسئله بسیار مهم است البته کار خدیور نیز در ماده چهارصد متر جای تقدیر و تشکر دارد چون او هم عملکرد بسیار خوبی را داشت.

*چه عواملی در عملکرد دوومیدانی‌کاران در ترکمنستان تاثیر داشت؟

همه‌ این موفقیت‌ها با تلاش و کوشش خود ملی‌پوشان به دست آمده است. برای مثال من خودم در این مسابقات در صورتی مدال گرفتم و رکورد شکنی کردم که یک صدم با رکورد این بازی‌ها و پنج صدم با رکورد آسیا فاصله داشتم. اگر با برگزاری اردوهای تدارگاتی آماده می‌شدم و تدارکات خوبی داشتم قطعا نتایج بهتری کسب می‌کردم. من تنها به این مسابقه‌ها آمدم و حتی ماساژورم هم با من نبود و همین این مسائل کار را سخت میکرد. همه ورزشکارها برای این مسابقات به خوبی آماده شده یودند و با یک تیم کامل حضور داشتند اما خداروشکر با همه این کمی و کاستی‌ها و با تمریناتم نتیجه گرفتم.

*فکر می‌کنی بتوانی در دوی 100 متر هم رکورد خودت را ارتقا دهی؟

امسال من در ۱۰۰ متر نتوانستم رکورد شکنی کنم اما، همانطور که در ۶۰ متر و ۲۰۰ متر رکورد زدم می‌توانستم در این ماده هم حتی به رکورد زیر ۱۰ثانیه برسم. اگر در ماده ۱۰۰ متر این اتفاق نیافتاد دلیلش تنها بی‌برنامگی فدراسیون بوده است. متاسفانه تعداد زیادی از مسابقات در طول فصل را به خاطر مشکلات ویزا نرفتم.

*درباره خداحافظی یوسین بولت از دنیای قهرمانی چه نظری داری؟

خداحافظی بولت اتفاقی بود که به شخصه دوست نداشتم این قدر زود اتفاق بیافتد چون خودم از هواداران بولت هستم. دوست داشتم او می‌ماند و من هم با این قهرمان مسابقه می‌دادم. زمانی هم که در لندن باخت ناراحت شدم و حداقل دوست داشتم اگر هم خداحافظی می‌کند با برد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند نه با باخت. با این حال چیزی از بزرگی یوسین بولت کم نمی‌شود و مطمئنا برای همه اهالی دو و میدانی و جامعه ورزش، بولت یک قهرمان می‌ماند.

*از مربی فرانسو‌ی‌ات بگو، از عملکردش راضی هستی؟

می‌خواهم همچنان با مربی فعلی کار کنم چون نتایج خوبی با این مربی گرفته‌ام و او مربی سطح بالایی است. این نتایج سقف دست آوردهای من با این مربی نیست چون فقط او سه ماه به صورت حضوری با من کار کرده و قطعا می‌توانم با او موفق‌تر باشم. بیشتر از چهار یا پنچ ماه من فقط با برنامه‌های مربی‌ام از راه دور کار کردم که در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست و فقط در ایران این مسائل را می‌بینیم. خیلی دوست دارم تا المپیک بعدی با این مربی کار کنم تا نتیجه‌ی خوبی در این رقابت‌ها کسب کنم و این هدف دور از دسترسی نیست.

*در حال حاضر چه مشکلاتی داری؟

متأسفانه بی برنامگی فدراسیون اصلی‌ترین مشکل است. هیچ کاری در این فدراسیون روی برنامه‌ریزی نیست. به قدری که فدراسیون حواسش درگیر مصاحبه‌ها و فضای مجازی شده، یک درصد هم به برنامه ورزشکارانش فکر نمی‌کند. فدراسیون باید آرامش فکری و جسمی ایجاد کند و قطعا در این شرایط موفق‌تر می‌شویم. امسال من به شخصه از نظر مسابقه‌ای بدترین فصل را گذراندم و خیلی از مسابقه‌ها مثل دایموندلیگ و ورلدچلنج که حتی در یکی از دایموند لیگ‌ها که میتوانستم با بولت مسابقه بدهم را از دست دادم. قبل از اعزام شدن به ترکمنستان و شرکت در این مسابقات هم یک مسابقه تدارکاتی را مدنظر داشتم که متأسفانه با بی‌فکری مسئولان آن را هم نداشتم.

*به نظر می‌رسد از فدراسیون خیلی ناراحت هستی!

یکی از مسائل جالب توجه و خنده‌دار این است که برخی افراد در فدراسیون می‌گویند، چون تفتیان به مسابقات فرانسه نرفت و برنامه‌هایش را انجام نداد این اتفاق‌ها افتاد و رکوردهای این چنینی به دست آمد! واقعا این حرف‌ها خنده‌دار و بچه‌گانه است. پتانسیل من خیلی بیشتر از این‌ها است و تنها کسب رتبه در آسیا سقف توانایی‌های من نیست خیلی بیشتر از این‌ها توانایی دارم. امیدوارم با عملی شدن برنامه‌هایم، شرکت کردن در مسابقات تدارکاتی که لازم دارم و حمایت‌های فدراسیون توانایی‌های خود را نشان دهم. مطمئن باشید اگر این اتفاق برای همه ملی‌پوشان دوومیدانی ایران بیفتد می‌توانیم شاهد موفقیت‌های زیادی باشیم. امیدوارم حمایت‌ها صورت بگیرد تا موفق شویم.

*و صحبت پایانی.

در جایگاه یک قهرمان انتظار خاصی از فدراسیون یا کسی ندارم اما کسانی که مسئول هستند بگذارند ملی‌پوشان تمرین کنند، آنها را به حاشیه نکشیده و درگیر حاشیه نکنند تا آرامش داشته باشند. اینکه ارزش مدالی را کمرنگ می‌کنند و حرف‌های بچه‌گانه می‌زنند همه باعث بر هم خوردن تمرکز ورزشکاران می‌شود و امیدوارم موفقیت ورزشکاران برای مسئولان فدراسیون مهم باشد چون این‌ها منافع ملی هستند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین