تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه ۵۴ جایگاه CNG سوخت در حال حاضر در استان وجود دارد، گفت: بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب گاز CNG در استان البرز عرضه شده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۲۵۰
۲۰ میلیون متر مکعب گاز CNG در استان البرز عرضه شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فردین حکیمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات محیط ریست استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال روز هوای پاک، مردم و مسئولان است که این سه حلقه اگر نباشد هوای پاک نداریم و باید بپذیریم که باید زیرساختها وجود داشته باشد.
 
وی افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی، نظام مهندسی و جهاد کشاورزی داشته‌ایم قرار شد فارغ التحصیلان در حوزه محیط زیست بعد از آموزش‌های لازم در واحدهای صنعتی که بیش از 50 نفر در آن کار می‌کنند جذب و مشغول کار شوند که تا کنون 15 نفر در حال آموزش هستند.
 
مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه مانور مشترکی با راهور استان برای آلاینده‌سنجی اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده انجام داده ایم، گفت: وضعیت کیفی هوای ما در 9 ماهه اول سال جاری 43 روز پاک،213 روز قابل قبول، 18 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز ناسالم بوده است.
 
مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه نصب کاتالیزور بر روی200 تاکسی از سال 85 تا 90 با همکاری شهرداری کرج انجام شد، تصریح کرد: با همکاری شهرداری کرج  تخصیص 35 میلیارد ریال جهت نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده انجام شده و نصب 69 دوربین پلاک خوان توسط این سازمان و همکاری آن انجام شده است.
 
حکیمی با بیان اینکه 54 جایگاه CNG سوخت در حال حاضر در استان وجود دارد، گفت: بیش از 20 میلیون متر مکعب گاز CNG در استان البرز عرضه شده است.
 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 نهاد دولتی اقدام به اخذ معاینه فنی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر نسبت به آلودگی هوا طبق تحقیقات در سال 95 حدود 592 مورد و در سال 96 ، 633 مورد بوده است.
 
مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با احیای تالاب صالحیه بیان کرد: آبگیری این تالاب، اخذ اعتبار به منظور مطالعه تعیین نیاز آب و احیای تالاب صالیحه و ولد آباد، تشکیل کمیته احیای تالاب صالحیه، اخذ اعتبار به منظور اجرای طرح بوته کاری در اراضی حاشیه تالاب صالحیه به میزان 35 هکتار، نهالکاری 400 هکتار اراضی حاشیه تالاب توسط منابع طبیعی و همچنین اخذ اعتبار به منظور لایروبی کانال خاک منتهی به تالاب از جمله اقدامات انجام شده در این‌باره بوده است.
 
وی ادامه داد: وضعیت کیفی هوای استان نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین