تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با علی شمخانی، دبیر شورا دیدار کند.
۰
کد مطلب : ۸۷۴۸۵
آمانو به دیدار شمخانی رفت

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با علی شمخانی دیدار کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران هم دیدار کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد یوکیا آمانو  برای دیداری با حسن روحانی رئیس جمهور و دیگرمقامات ایران در روز پنج شنبه عازم تهران می‌شود.

بر اساس این بیانیه انتظار می‌رود در این گفتگوها به همکاری ایران و آژانس پرداخته شود، از جمله این مباحث "چگونگی تسریع در حل و فصل همه موضوعات باقی مانده مرتبط با برنامه هسته ای ایران از جمله شفاف سازی ابعاد احتمالی نظامی(پی‌ام‌دی)" را شامل می شود.

همزمان  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گزارش ماهانه خود در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای موقت ایران و گروه 1+5 را منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌آژانس در گزارش خود تائید کرده است که تهران به مفاد توافق موقتی که در سال 2013 در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، پایبند بوده است

دور نهایی مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 طی روزهای اخیر در وین، پایتخت اتریش در جریان است و یوکیا آمانو چندین بار در محل مذاکرات حضور یافته و با وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات غربی دیدار کرده است. تحلیلگران سفر آمانو به تهران را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرده اند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین