تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
plusresetminus
حزب الله : سفارت روسیه، اقدام مقامات آمریکایی در ورود به کنسولگری تعطیل‌شده این کشور در سیاتل واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۲۰۸
یورش مقامات آمریکایی به کنسولگری تعطیل‌شده روسیه

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سفارت روسیه، اقدام مقامات آمریکایی در ورود به کنسولگری تعطیل‌شده این کشور در سیاتل واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد.
خبرگزاری اسپوتنیک: سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه گفت: ورود آمریکایی‌ها به کنسولگری تعطیل شده روسیه در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن، چشم انداز بهبود روابط دوجانبه را کم رنگ می‌کند.
 
این ساختمان دیپلماتیک به دنبال جانبداری آمریکا از لندن در مورد پرونده مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس در سالزبری، در تاریخ ۲ آوریل تعطیل شد و قرار بود تا چهارشنبه (روز گذشته) تخلیه می‌شد. مقامات آمریکایی پس از منقضی شدن مهلت تخلیه، در اصلی و قفل‌های در ورودی ساختمان کنسولگری روسیه را شکستند.
 
سفارت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آن‌ها قفل‌ها را شکستند و حالا می‌توانند هر کاری که مایل هستند در خاک روسیه انجام دهند. ما این اقدام آمریکا را به عنوان خصومت علیه روسیه در نظر می‌گیریم. چنین اقداماتی چشم انداز بهبود روابط روسیه و آمریکا را کم رنگ می‌کند. همچنین امکان روابط میان مردم روسیه و آمریکا پیچیده‌تر کردند و مانع تقویت امنیت منطقه‌ای و جهانی شده‌اند.»
 
همچنین سفارت روسیه، مقامات آمریکا را به خاطر یورش به محل اقامت دیپلمات‌های روس و نقض قوانین و مقررات بین المللی متهم کرد و گفت: «این اقدام قطعا به عنوان ضربه‌ای دیگر به روابط روسیه و آمریکا که هم اکنون در شرایط بحرانی است، محسوب خواهد شد.»
 
سفارت روسیه در ادامه بیانیه خود رسانه‌های آمریکا را نیز به تشدید تنش‌ها متهم کرد. «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، گفت: پیش از این اقدام رسانه‌های آمریکایی ۶۰ دیپلمات اخراجی روسیه را به جاسوسی محکوم کردند.
 
سفیر اظهار کرد: «دیپلمات‌های همکار ما که از آمریکا اخراج شدند خدمتگزاران حرفه‌ای، افراد نجیب و فروتنی بودند که می‌توانستند روابط آمریکا و روسیه را توسعه دهند.»
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین