تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
plusresetminus
حزب الله: مهندسان ناسا اعلام کردند که مشکل دوربین اصلی تلسکوپ فضایی هابل در حال برطرف شدن است و این تلسکوپ می‌تواند کار خود را دوباره آغاز کند.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۲۳۲
تلسکوپ هابل، کار خود را تا پایان هفته آغاز می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نظر می‌رسد که قرار است تلسکوپ فضایی "هابل" (Hubble) کار خود را تا پایان این هفته آغاز کند. دوربین "" Wide Field Camera 3 که دوربین اصلی این تلسکوپ است، در تاریخ هشت ژانویه سال جاری دچار اختلال شد و ناسا بدون بیان جزئیات دقیق، فقط اعلام کرد یک اختلال ناشی از مشکل سخت افزاری ایجاد شده است اما اکنون مهندسان ناسا می‌گویند که این مشکل را برطرف کرده‌اند.
 
ابزار مربوط به هابل مانند ابزار هر فضاپیمای دیگری با تشخیص مشکل مکانیکی، به صورت خودکار عملیات علمی را به حالت تعلیق درمی‌آورند و در حالت ایمن قرار می‌گیرند تا مشکل مورد نظر شناسایی و برطرف شود.
 
در هشت ژانویه، نرم‌افزار دوربین هابل تشخیص داد که سطح ولتاژ ابزار، بیش از حد معمول است؛ در نتیجه دوربین برای پیشگیری از هر گونه آسیب احتمالی خاموش شد.
 
مهندسان ناسا با بررسی دقیق‌تر دریافتند که سطح ولتاژ، عادی است و به نظر می‌رسد مشکل پیش آمده، ناشی از مدارهای دوری‌سنجی باشد که اندازه‌ها را می‌خوانند و گزارش می‌دهند؛ در نتیجه، اشتباهات در داده‌های مهندسی رخ داده بودند. مهندسان، مدارهای دوری‌سنجی را دوباره تنظیم کردند تا اندازه‌ها به شکل طبیعی بازگردند.
 
به نظر می‌رسد با راه‌اندازی، درجه‌بندی و آزمایش دوباره، همه چیز به روال عادی بازگردد. به گفته ناسا، اگر همه موارد مطابق برنامه پیش بروند، دوربین هابل می‌تواند تا پایان هفته کار خود آغاز کند و به رصد ستارگان بپردازد.
 
رخ دادن چنین اشتباهاتی با توجه به عمر هابل، غیرقابل پیش‌بینی نیست. عمر مفید این تلسکوپ فضایی که در سال 1990 در مدار گردش قرار گرفت، در اصل 15 سال است اما پس از آن دوباره مورد استفاده قرار گرفت. فضانوردان آخرین بار در سال 2009، هابل را به صورت حضوری تعمیر کردند اما برخی از مشکلات آن مانند همین مشکل اخیر، از زمین نیز قابل تعمیر هستند.
 
به گفته ناسا، عملیات تلسکوپ فضایی هابل، حداقل تا سال 2021 ادامه خواهند داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین