تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
plusresetminus
در واکنش به اظهارات ژاک مارک آیرو درباره ایران صورت گرفت

توصیه قاسمی به وزیر خارجه فرانسه برای مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه

سخنگوی وزارت خارجه ایران به وزیر خارجه فرانسه توصیه کرد که قبل از بروز هرگونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه و نقش برخی دولتمردان وقت پاریس در تسلیح صدام در جنگ ۸ ساله و اشغال کویت بپردازد.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۸۳۷
توصیه قاسمی به وزیر خارجه فرانسه برای مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نسنجیده وزیر امور خارجه فرانسه در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون اظهار داشت: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه به رغم آگاهی که باید از تحولات منطقه و جهان داشته باشند، غیر واقع بینانه و دور از انتظار است.

وی افزود: همگان آگاهند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه موجب بروز بحران فعلی و پیچیده تر شدن اوضاع نگران کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است.

قاسمی تاکید کرد: نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه در جهت مبارزه با تروریست‌های جانی و پلیدی به کار می‌رود که برخی کشورهای غربی بویژه فرانسه با جنایات آنها از نزدیک آشنایند.

وی افزود: آنان باید تاکنون به این درک و فهم ابتدایی رسیده باشند که نباید از ایران بخواهند این نفوذ را علیه مبارزان خط مقدم مقابله با تروریسم در جهان به کار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه توصیه کرد: ضروری است وزیر امور خارجه فرانسه قبل از بروز هرگونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه، بویژه نقش برخی دولتمردان وقت حاکم بر پاریس در حمایت از جنایتکارانی چون صدام و تسلیح رژیم متجاوز او در جنگ تحمیلی علیه ایران و اشغال کویت بپردازد؛ جنگ‌ها و آتش افروزی‌هایی که بی شک تصویر روشنی از جنایتکاران جنگی و بانیان و حامیان امروزی تروریست‌ها و خشونت طلبان منطقه و جهان بدست خواهد داد.

به گزارش فارس، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه «لیبراسیون»  از ایران و روسیه خواست که از حمایت از نظام سوریه دست بردارند و دمشق را هم به ارتکاب «جنایات جنگی» متهم کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین