تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
plusresetminus
حزب الله: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "تدبیر و امید" تنها یک شعار انتخاباتی برای دولت یازدهم نبود، گفت: مشخصه اصلی این دولت این است که در عمل نشان دهد که قادر است با تدابیر و برنامه‌های خود مسائل، مشکلات و مخاطرات مردم را کاهش دهد.
۰
کد مطلب : ۶۹۰۸۹
سیاست‌های غلط گذشته نهاد دولت را به شدت تضعیف کرد
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برای افزایش امید به آینده بهتر، دولت باید ظرفیت‌های خود را شناسایی کند و از این ظرفیت‌ها با استفاده از سازمان اجرایی که در اختیار دارد، امید اجتماعی مردم را بالا ببرد.

وی هدف اصلی از برگزاری این‌گونه نشست‌ها را توسعه تعامل میان مدیران ارشد دولت عنوان کرد و افزود: در این گردهمایی‌ها باید بتوانیم به فهم و درک مشترکی از سیاست‌های دولت دست پیدا کنیم و با همراهی و همدلی این سیاست‌ها را دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط کشور به‌گونه‌ای است که امکان رفع همه نیازهای کشور و جامعه در کوتاه‌مدت وجود ندارد و دستگاه‌ها به‌دلیل مشکلات سال‌های گذشته قادر نیستند که یک‌باره همه انتظارات و توقعات جامعه را رفع کنند.

جهانگیری افزود: برخی سیاست‌های غلط گذشته که مهم‌ترین آنها جذب و حذف‌های بی‌رویه سیاسی و بی‌بنیان جناحی بود، اساساً نهاد دولت را به شدت تضعیف کرد.

وی از توانمندسازی دولت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رسالت‌ها یاد کرد و گفت: در این نشست‌ها باید به فکر توانمندسازی دولت باشیم تا دولت بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای توانمندسازی دولت، حکمروایی خوب، توانمندی جامعه و توانمندسازی نهادهای مدنی همه باید از خودمان شروع کنیم و در دستگاهی که در آن مسئولیت داریم، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

جهانگیری در ادامه از احیاء نقش و جایگاه دولت به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف که حجت‌الاسلام روحانی همواره بر آن تاکید داشته نام برد و گفت: توجه ویژه به قانون و قانونمداری و مفاسدگریزی اصلی‌ترین شاخصه دولت تدبیر و امید است و با تبلور این امر می‌توان به حل بسیاری از مشکلات امیدوار بود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت رابطه میان دولت و مردم، اظهار داشت: شبکه ارتباطی دولت با مردم و حضور دولت در افکار عمومی کار تبلیغاتی نیست بلکه یک ضرورت اجرایی است و دولت باید با استفاده از فضای امید، همراهی و هم‌رای بودن جامعه، ظرفیت‌سازی کند و از این فضا برای توانمندسازی خود استفاده نماید.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید حس دولتمداری در مردم تقویت شود خاطرنشان کرد: این اتفاق زمانی محقق می شود که اعتماد و اطمینان را به جامعه برگردانیم و این کار تنها زمانی میسر است که مدیران کارآمدی باشیم و بتوانیم مشکلات و مسائل مردم را مرتفع کنیم.

جهانگیری در ادامه تقویت هم‌نظری و هم‌سخنی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت برشمرد و افزود: باید از بخش‌های مختلف دولت سخنان همساز و هماهنگ شنیده شود و هماهنگی دولت بدین معناست که دولت به‌عنوان یک مجموعه واحد برای پیشرفت کشور به‌طور یکپارچه و منسجم عمل کند.

وی اضافه کرد: امروز رئیس‌جمهور با تدبیر، درایت، قاطعیت و شجاعت برای حل مشکلات ایستادگی کرده و شاهد آن هستیم که کارها در صحنه بین‌الملل به خوبی دنبال شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: در بخش داخلی و در عرصه اقتصادی نیز برنامه‌های منسجم و کارآمدی تعریف شده و دولت این برنامه‌ها را نظیر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دولت الکترونیک، خروج از رکود اقتصادی، برنامه توسعه علمی، برنامه ششم توسعه و ... با جدیت پیگیری می‌کند.

جهانگیری همه مدیران ارشد را به پیگیری جدی این برنامه‌ها فراخواند و گفت: انتظار داریم این سیاست‌ها به‌طور دقیق اجرا و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای سال دوم فعالیت خود قرار دارد تصریح کرد: در سال دوم باید عملکرد سال گذشته را ارزیابی کنیم و امیدوارم همه مدیران ارشد دولت با خودارزیابی در جهت رفع مشکلات و ایرادات باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه سلامت، از اقدامات انجام‌شده قدردانی و اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها با موفقیت و به‌طور کامل اجرا شود و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم سازد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین