تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله : وکیل شرکت HK در هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی گفت: ر- م مدیر بازاریابی سورینت درباره بابک زنجانی می‌گوید که او را از سال ۸۳ می‌شناسد، ۲ عدد شناسنامه داشت به نام‌های بابک زنجانی و محمدبابک روغنی زنجانی و در آن زمان فقط شرکت آرایش سورینت در کیش را اداره می‌کرد.
۰
کد مطلب : ۹۸۵۹۱
افشای نام دیگر بابک زنجانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با حضور هر ۳ متهم برگزار شد.

غلامرضا صادقی قهاره وکیل شرکت HK در هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی گفت: آقای زنجانی در جلسات گذشته در ماهیت کیفرخواست دفاع خاصی نداشتند و بیشتر به حواشی و مسائل جانبی پرداخت که در دفاع موثر نیست و در دادگاه مسائل حاشیه‌ای بررسی نمی‌شود بلکه اصل کیفرخواست و دفاع در برابر آن مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: بحث ما در این پرونده وصول بیت‌المال است و هیچ طلبکاری حاضر نیست از مالی که دهها معارض دارد، نگهداری کند.

وکیل شرکت HK افزود: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به بهانه واهی منع غنی‌سازی برای ساخت سلاح اتمی، ایران را مورد تحریم‌های ظالمانه قرار دادند تا اینکه سوم بهمن‌ماه سال ۹۰ با تشدید تحریم‌های شرکت نفت و شرکت‌های تابعه آن، بانک مرکزی و همچنین سایر بانک‌ها مشمول تحریم شدند، به طوری که حمل و نقل محموله‌های نفتی و مشتقات آن، بیمه حمل و نقل، فروش نفت در بازارهای جهانی، نقل و انتقالات پولی یا ارزی و همچنین عملیات بانکی با مشکل جدی مواجه شد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر انباشت محموله‌های نفتی روی شناورها در آب‌های خلیج فارس، مقامات امنیتی را با توجه به تهدیدات نظامی آمریکا و همچنین احتمال بروز مخاطرات زیست‌محیطی نگران کرد به طوری که حتی این مسئله در جلسه شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بابک زنجانی خود را قهرمان نشان داده است


صادقی قهاره گفت: در این شرایط افرادی با سوءاستفاده از این فرصت به جای آنکه یار شاطر برای مردم باشند بار خاطر شدند و در این پرونده بابک زنجانی با کمک شرکای خود و همچنین ادعاهای واهی مبنی بر توانایی برای دور زدن تحریم‌ها خود را قهرمان نشان داد و مسئولان و مدیران شرکت نفت را با جعل اسناد و مدارک به امور غیرواقعی امیدوار کرد و ۲ میلیارد از بیت‌المال را در زمانی که کشورهای مدعی حقوق بشر حتی از فروش دارو خودداری می‌کردند به یغما برد.

نام دیگر بابک زنجانی، محمد بابک روغنی است


وی با بیان اینکه زنجانی در جلسات گذشته و همچنین در سال‌های قبل خود را یکی از پاک‌ترین، دلسوزترین و مخلص‌ترین خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و همچنین خود را دارای شرایط مالی فوق‌العاده در داخل و خارج از کشور نشان داده، گفت: ر- م مدیر بازاریابی سورینت درباره بابک زنجانی می‌گوید که او را از سال ۸۳ می‌شناسد، ۲ عدد شناسنامه داشت به نام‌های بابک زنجانی و محمدبابک روغنی زنجانی و در آن زمان فقط شرکت آرایش سورینت در کیش را اداره می‌کرد.

وکیل شرکت HK افزود: همچنین ن- ش درباره بابک زنجانی می‌گوید که بابک زنجانی در کوچه روبه‌روی مغازه من یک دستگاه آپارتمان اجاره کرده بود و در مغازه طلاسازی من مشغول بود. در زمان خدمت برای آموزشی به پادگان اردکان یزد اعزام شد و پس از آن به پادگان سپاه در عشرت‌آباد منتقل شد. هر روز او را با موتور به پادگان می‌بردم و بعدازظهرها نیز با موتور به مغازه برمی‌گشتیم. در خصوص اینکه بابک زنجانی برای بانک مرکزی ارز جابه‌جا می‌کرد یا خیر، ن- ش می‌گوید از آنجایی که خودم هر روز صبح او را به پادگان می‌بردم و بعدازظهرها برمی‌گرداندم بعید به نظر می‌رسد ارزی را به صرافی‌ها داده باشد چون در این صورت مطلع می‌شدم.

بابک زنجانی ۵ شناسنامه داشت

وکیل شرکت HK در ادامه به گزارش مورخ ۱۲ مهرماه ۹۳ پلیس آگاهی در خصوص شخصیت بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی ۵ شناسنامه داشت و صدور چک بلامحل در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۷۷، قبول چک مسروقه در تاریخ ۲۲ فروردین سال ۸۰ و جعل و استفاده از سند مجعول به تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال ۸۰ از جمله سوابق قبلی مجرمانه او به شمار می‌رود.

وی در ادامه به گزارش سازمان اطلاعات سپاه در خصوص شخصیت حقوقی بابک زنجانی پرداخت و گفت: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه بابک زنجانی، فرد ۴۰ ساله‌ای است که شرکت واردات لوازم آرایشی در کیش را در سال ۸۸ به ثبت رسانده و دارای سابقه قاچاق ارز از مرزهای غربی است و نامبرده در حدود ۴ سال گذشته کمترین سرمایه را داشته و توانمندی‌های سال‌های اخیر وی با استفاده از رانت‌های ایجاد شده در وزارت نفت و بانک مرکزی به وجود آمده است.

بابک هرگز راننده نوربخش نبوده است

صادقی قهاره تاکید کرد: بابک زنجانی هرگز راننده مرحوم نوربخش نبوده و هرگز مسئولان بانک مرکزی چنین وجوهی را در اختیار وی قرار ندادند و اکثر شرکت‌های وی نیز با سرمایه اندک تاسیس شدند و به عنوان ابزار متقلبانه از آنها استفاده شده است.

وی در ادامه قرائت شکایت شرکت HK از متهمان پرونده نفتی گفت: بانک FIIB در مالزی طرف حساب ما نیست بلکه این بانک یک وسیله کلاهبرداری بوده و طرف حساب ما زنجانی است.

وکیل شرکت HK تاکید کرد: برخلاف ادعای متهم، مسئولان نفتی هرگز سراغ بابک زنجانی نرفتند بلکه متهم با اصرار از م- ش متهم دیگر پرونده می‌خواهد وی را به مدیران نفتی معرفی کند. م- ش به لحاظ آشنایی با الف - و - د، بابک زنجانی را به او معرفی می‌کند و می‌گوید زنجانی در خارج از کشور چند بانک دارد و می‌تواند ارز جابه‌جا کند.

وی توضیح داد: طبق توافق مدیران نفتی مقرر می‌شود ۳ محموله به قیمت ۳۰۰ میلیون یورو به شرکت ISO که متعلق به بابک زنجانی است داده شود که در این رابطه الف- و- د می‌گوید بابک زنجانی را اواسط اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ از طریق م- ش به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت معرفی کردند. م- ش بابک زنجانی را اینگونه معرفی کرد که او شرکت‌های بسیاری دارد و در حوزه نقل و انتقالات ارزی توانمند است و اکنون نیز آمادگی خرید نفت خام و نفت کوره را دارد.

صادقی قهاره ادامه داد: بعد از واریز وجه به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو قرارداد ۳ محموله نفتی بین بابک زنجانی و صندوق بازنشستگی امضا می‌شود و این مسئله سرآغاز فریب مدیران نفتی توسط بابک زنجانی است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش سازمان بازرسی اضافه کرد: طبق این گزارش به رسمیت شناختن بانک FIIB از سوی ۳ وزیر و رئیس وقت بانک مرکزی بدون بررسی کامل آن کاملا غیرمنطقی بود و علی‌رغم اینکه سررسید اعتبار اسناد ۲۶ مردادماه سال ۹۱ بود و چند ماه بعد یعنی دوم دی‌ماه سال ۹۱ بابک زنجانی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد اما او همواره با تاخیر عامدانه پول‌ها را پرداخت نمی‌کرد و بعد از تحریم نیز عنوان می‌کرد که تحریم شده است و نمی‌تواند پول‌ها را پرداخت کند.

۱۱ قرارداد با بابک زنجانی منعقد شده است

وی گفت: قراردادهای منعقد شده با بابک زنجانی به غیر از قرارداد فروش نفت خام، تعداد ۱۱ فقره بوده که بین زنجانی و HD منعقد شده است در این هنگام قاضی صلواتی از بابک زنجانی سوال کرد که آیا متهم تمایل دارد قردادها با جزئیات خوانده شود یا خیر که زنجانی پاسخ داد: قرارداد وجود ندارد که قرائت شود.

پس ازآن وکیل شرکت HK جزئیات کامل قرادادهای منعقد شده با بابک زنجانی را قرائت کرد و گفت: جمع کل نفت کوره واگذار شده به بابک زنجانی ۱۳ میلیون و ۱۵۶ هزار بشکه به ارزش یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۰۷ دلار بوده است البته چهار فقره محموله میعانات نفتی داشتیم که چون این محموله‌ها مسترد شده هیچ ادعایی نداریم و مطالبات ما بابت نفت خام و نفت کوره است.

وکیل شرکت HK جمع کل نفت کوره و نفت خام تحویل شده به بابک زنجانی را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۷۳۷ هزار ۷۲۶ دلار عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون ۵۰۰ هزار یورو از وجوه شرکت میکو از طریق بانک مرکزی جهت پرداخت به پیمانکاران به حساب شرکت FCT متعلق به بابک زنجانی واریز شده است که از این مبلغ یک هزار ۳۵۰ میلیون یورو با درخواست شرکت میکو صورت گرفته و ۷۷ میلیون ۵۰۰ هزار یورو با دستور شرکت میکو به بانک کندون چین واریز شده است.

صادقی قهاره در ادامه به دستورهای پرداخت داده شده به زنجانی اشاره کرد و گفت: جمع کل دستور پرداخت‌ها دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو بوده که متهم بدون توجه به دستورات مکرر و شرکت نفت مبنی بر پرداخت پول به پیمانکاران وجوه دریافت کرده را صرف خرید اموال، دارایی، کشتی و هواپیما کرده است.

در ادامه دادگاه کارشناس بانک مرکزی با اشاره به ترازنامه مالی بانک FIIB گفت: ترازنامه مالی این بانک در سال ۲۰۱۲، ۹۸ میلیون دلار بوده در حالی که تنها یک فقره از مبالغ واریز شده به این بانک از سوی موسسه HK دو میلیارد و ۶۶ میلیون یورو بوده است.

وکیل شرکت HK گفت: زنجانی قسمتی از وجوهی را که از بانک مرکزی دریافت کرده بود به متقاضیان ارز در داخل کشور از جمله شرکتهای سامسونگ و ال‌جی فروخته و پول آنها را به ریال صرف ساخت و ساز و خرید اموال و املاک در داخل کشور کرده است.

وی افزود: متهم همچنین ۱۹۰ میلیارد وون کره جنوبی را به بانک ملت بابت بازخرید ۶۰ درصد بانکهای FIIB پرداخت کرده است و همچنین ۵۳ میلیارد را بابت خرید سهام بانک پارسیان به ایران خودرو داده که این کار صورت نمی‌گیرد و در نهایت ۳۰۰ دستگاه خودرو سمند از ایران خودرو دریافت می‌کند.

اقدام بابک زنجانی فرصت خوبی برای عربستان و قطر بود

غلامرضا صادقی قهاره در ادامه شکایت شرکت HK از بابک زنجانی اظهار کرد: برخلاف اینکه متهم مدعی است انسان مومن، صالح پاک و مخلصی به نظام و حکم سابقه و تمکن مالی دارد، تمکن مورد اشاره این فرد همه از منابع مالی شرکت میگو و HK بوده که خرج بلندپروازی‌های خود کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه وقفه‌ای که در کار پیمانکاران در پاس جنوبی به واسطه پرداخت نشدن وجوه از سوی بانک زنجانی ایجاد شد ضرر بزرگی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد و تعطیلی کار ایران در منطقه پارس جنوبی فرصت مغتنمی برای عربستان و قطر بود در حالی که زنجانی خود را خدمتگذار به جمهوری اسلامی معرفی می‌کند.

قهاره افزود: یکی از راههای متقلبانه زنجانی تمسک به تایید اشخاص ثالث است. بابک زنجانی برای جلب اعتماد شرکت نفت به گواهی اشخاص ثالث مانند وزیر وقت صنعت، وزیر وقت اقتصاد و رئیس وقت بانک مرکزی بودند که مصوبه‌ای را برای پرداخت وجوه مربوط به شرکت میکو نزد بانک FIIB امضا کردند.

وی تاکید کرد: تایید این مقامات عالی خالی از هرگونه غرض و با حسن نیت برای کم کردن فشارها بوده اما متاسفانه بابک زنجانی از آن سوء استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: اولین تشکیلاتی که برای شرکت ملی نفت برای جابه‌جایی پول اشاره بانک پوشالی FIIB بود. این بانک فاقد توانایی‌های لازم به استانداردهای یک بانک بود زیرا متهم سهام بانک مذکور در منطقه لابوان به مبلغ ۴ میلیون دلار خریداری می‌کند و در حالی که کل سهام این بانک ۴ میلیون دلار ارزش داشته در اولین فرصت ۲۰ میلیون یورو از شرکت HK دریافت می‌کند.

وکیل شرکت HK ادامه داد: بانک FIIB اجازه تاسیس شعبه و فعالیت در خارج از لابوان را نداشته و نمی‌توانسته ال‌سی را تایید و تضمین کند و تمام فعالیت این بانک در دفتر تهران خلاصه می‌شده است.

پیش از شروع دادگاه، مشاجره ای بین بابک زنجانی و وکیل بانک مسکن رخ داد که زنجانی به وکیل بانک مسکن گفت پولی را که توقیف کردید، برگردانید تا پولتان را بدهم. وکیل بانک مسکن نیز پاسخ داد ما همین الان پولمان را می‌خواهیم و شما را به خیر و ما را به سلامت. در جلسه امروز دادگاه لوازم و تجهیزات پخش تصویری مستندات از طریق ویدئوپروژکشن فراهم شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین