تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
plusresetminus
حزب الله:رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری مسلمانان نسبت به تبدیل اختلافاتشان به نزاع و درگیری، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمنان با سوءاستفاده از بهانه‌های واهی و با راه‌اندازی موج عظیم تبلیغات منفی، کوچکترین شکاف و روزنه‌ای برای تخریب اتحاد و وحدت امت اسلام ایجاد کنند.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۴۲
هاشمی رفسنجانی: اختلافات میان مسلمانان نباید به نزاع تبدیل شود
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس و اعضای کمیته علمی و اجرایی همایش "پیامبر رحمت و مدارا" با تسلیت شهادت امام رضا(ع)، تفرقه و دو دستگی میان مسلمانان را مضرترین و خطرناک‌ترین پدیده در طول تاریخ اسلام دانست و گفت: متأسفانه جهان اسلام در تمام دوره‌های خود گرفتار فتنه‌های متعددی شده است که نمونه‌ی‌ بارز آن پیدایش گروه‌های تکفیری نظیر طالبان، بوکوحرام، داعش در عصر حاضر است.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گروه‌های تکفیری و افراطی را نتیجه برنامه‌ریزی و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان خواند و تصریح کرد: بیم و هراس دشمنان اسلام از ایجاد وحدت بین مسلمانان، آنان را مجبور ساخته است تا همواره با توسل به هر ترفندی تلاش‌های وحدت آفرین شخصیت‌های جهان اسلام را خنثی سازند.



وی وجود 60 کشور مسلمان با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون نفر دارای منابع و ذخایر عظیم را ظرفیتی مهم و مؤثر دانست و افزود: مسلمانان با استفاده از این توانایی‌ها می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حرف اول را بزنند اما متأسفانه اختلافات قومی و مذهبی مانع از دستیابی به این امر مهم شده است.



هاشمی رفسنجانی با اشاره به آیاتی از سوره «طه» اظهار کرد: منطق به عنوان یک اصل اساسی و مهم در دین اسلام پایه‌گذاری شده است و تنها منطق آزاد اندیشی است که مسلمانان را به یک تمدن عظیم در دنیا مبدّل می‌سازد.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همواره تعمق و تفکر در شخصیت و سیره حضرت رسول(ص) چشم اندازهای جدید و مفید را در برابر امت اسلامی می‌گشاید، گفت: سیره نبوی منبع سرشار و غنی برای نیازهای روحی و روانی جامعه انسانی در تمامی ادوار است.



وی افزود: پیامبر اسلام سرمشقی مناسب برای همه انسانها در همه عصرها و نسل‌هاست و بدون تردید برگزاری این همایش‌ها در خصوص چنین مقام بلند و رفیع انسانی، امت اسلام را به سمت نورانیت و وحدت یاری خواهد کرد.



هاشمی رفسنجانی گفت: حضرت محمد(ص) با اخلاق و سیره ممتاز خویش، محبت را جایگزین نفرت و عزت را جایگزین تحقیر و صلح و دوستی را جایگزین جنگ و دشمنی نمود. پیامبر اسلام با تحمل و بردباری بی نظیرش همه از جمله مخالفانش را مدیون و مغلوب خود کرده بود، مسلماً این شیوه باید الگوی برای عالمان و اندیشمندان عصر حاضر جهان اسلام گردد تا با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و اتکا به مشترکات دینی اختلاف را به همدلی و تفرقه را به وحدت تبدیل نماید.



وی در ادامه تأکید کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمنان با سوءاستفاده از بهانه‌های واهی و با راه‌اندازی موج عظیم تبلیغات منفی، کوچکترین شکاف و روزنه‌ای برای تخریب اتحاد و وحدت امت اسلام ایجاد کنند و مسلمانان باید با حفظ هوشیاری از تبدیل اختلافاتشان به نزاع و درگیری خودداری کنند.



هاشمی رفسنجانی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" خاطر نشان کرد: امیدوارم در اجرای مسوولیت‌تان موفق باشید چرا که کار مقدسی را برعهده گرفته‌اید.



در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و رئیس همایش، با اشاره به اتفاقات اخیر دنیای اسلام از جمله جنایات گروه‌های تکفیری در کشورهای عراق و سوریه گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی در مقابله با حوادث اخیر در کشورهای اسلامی صورت گرفت که ناشی از درک صحیح علمای اسلام بود.



وی با بیان ضرورت‌های برگزاری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" افزود: در شرایط فعلی راهی جز گفت‌وگو و تبیین اسلام ناب محمدی و اصیل نیست و باید به راه پیامبر(ص) که همان راه اخوت و برادری است، برگردیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین