تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
plusresetminus
مدیرکل هدایت نیروی کار با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ درصد جویندگان کار در ۵ ماهه اول امسال توانسته‌اند، مشغول به کار شوند؛ این آمار را ناشی از رکود فعالیت کاریابی‌ها برشمرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۲۳
۱۰ درصد جویندگان کار به شغل رسیدند

 

 

 محمد اکبرنیا، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از فروردین ماه امسال تا پایان مرداد یعنی در ۵ ماهه اول سال ۱۶۵ هزار نفر در کاریابی‌های کشور به عنوان متقاضی و جوینده کار ثبت نام کردند که از این تعداد فقط ۱۷ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی این رقم را بسیار کم و ناشی از رکود در فعالیت کاریابی‌ها برشمرد.

اکبرنیا با اشاره درفعالیت کاریابی‌ها گفت: فلسفه وجودی کاریابی‌ها با بازار کار مرتبط است و هرچه بازار کار فعال‌تر باشد کاریابی‌ها نیز عملکرد بهتری خواهند داشت، اما با توجه به رکود نسبی بازار کار فعالیت کاریابی‌ها نیز دچار رکود شده است.

این مقام مسئول وزارت کار در عین حال اظهار امیدواری کرد که با طرح‌های اشتغالزایی این وزارتخانه از جمله اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی تحولی در تولید و بازار کار ایجاد شود و به دنبال آن کاریابی‌ها نیز رونق بگیرند.
اکبرنیا همچنین درباره فعالیت کاریابی‌های مجازی نیز گفت: دستورالعمل فعالیت کار‌های کاریابی‌های مجازی ابلاغ شده و هنوز بازخوردی از مدیران استانی درباره تعداد افرادی که برای دریافت مجوز اقدام کردند نگرفته‌ایم.

وی گفت: بعد از جمع بندی آمار کسانی که اقدام کرده‌اند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت فعالیت کاریابی آن‌ها باید تعطیل شود.

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین