تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
plusresetminus
حزب الله: امام‌جمعه کرج با بیان اینکه برخی روحانیون مسیحی در مقابل آدمکشی‌های عده‌ای که خود را طرفدار این مکتب می‌دانند سکوت می‌کنند، گفت: چرا روحانیت مسیحی در مقابل این جنایات موضوع نمی‌گیرد و چرا پاپ در این‌باره اعتراض نمی‌کند.
۰
کد مطلب : ۷۱۶۶۲
پاپ به شکنجه‌های انجام شده توسط آمریکا اعتراض کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تسلیت ایام شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: رسول خدا افضل انبیای الهی است و انبیا همه در یک سطح نیستند.
وی افزود: افضل بودن رسول خدا بر سایر انبیاء الهی در آیات قرآن نیز مشاهده می‌شود و در سوره احزاب به خاتم انبیا و رسول‌الله بودن حضرت محمد(ص) نیز اشاره شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به خاتمیت حضرت محمد(ص) در بین تمام انبیای الهی خاطرنشان کرد: بعد از پیامبر اکرم کامل‌تر از وی در روی زمین نیامد و اولین کسی که وارد صحنه قیامت می‌شود وجود مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: ارتحال حضرت محمد مصطفی (ص) یا به تعبیری شهادت حضرت محمد‌(ص) روز حزن عالم است و نه فقط انسان‌ها بلکه تمام عوالم خلقت در این روز محزونند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضرت محمد (ص) قبل از رحلت در مورد فتنه‌های بعد از خود صحبت کردند، افزود: حضرت به طور مفصل در مورد فتنه ها و مسائل بعد از خودشان به صحبت پرداختند که خوب است شیعیان و علاقه‌مندان ایشان به مطالعه این سخنان بپردازند.
نماینده ولی‌‌فقیه در استان البرز دوری از تعالیم اسلام را سبب تفرقه و دسته دسته شدن مسلمانان دانست وگفت: امت اسلامی هر جا از تعالیم رسول خدا فاصله گرفته قطعه قطعه شد و دشمنان بر آنها مسلط شدند.
امام‌جمعه کرج گفت: هر جایی که مسلمانان فاصله گرفتند ضرر کردند و هر جایی که متحد شدند آثار و برکاتش فراوان بود.
وی با اشاره به وصایای رسول مکرم اسلام به امیرالمومنین علی (ع) خاطرنشان کرد: روح مکرم حضرت محمد (ص) در حالی که سرش در دامن علی (ع) قرار داشت از بدن خارج شد و اتفاقات ماه‌های پایانی عمر رسول خدا(ص) بسیار حائز اهمیت است.
بردباری امام حسن مجتبی (ع)؛ زبانزد عام و خاص 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان شهادت مظلومانه حضرت امام‌حسن مجتبی(ع) گفت: سبط اکبر رسول‌الله حضرت امام‌حسن مجتبی‌(ع) به سم کینه و عداوات و دشمنی به شهادت رسید.
خطیب نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به صبر خاص امام‌حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: امام‌حسن‌(ع) اسوه صبر و حلم بود و حلم حسنی جزو موارد مشهور تاریخ است که صبوری و بردباری امام حسن مجتبی (ع) زبانزد عام و خاص است.
امام‌جمعه کرج بیان کرد: در جاهایی که نیاز بود امام‌حسن(ع) در مقابل مفاسد بایستد در تاریخ ثبت شده که ایشان محکم و با صلابت در این زمینه برخورد می‌کرد و در برخی از مواقع همچون صاعقه‌ای بر سر دشمن فریاد زده است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی در مورد سیاست امام‌حسن مجتبی (ع) بیان کرد: امام‌حسن مجتبی (ع) 10 سال امامت امت را بر عهده داشت و وظیفه امام در این جا حفظ دین و تحویل آن به امام بعدی بود که  این وظیفه را به احسن وجه انجام داد.
امام جمعه کرج بیان کرد: یکی از مهمترین دشمنان حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) خوارج بودند که در خانه امام‌حسن مجتبی (ع) نفوذی داشتند و دختر اشعث‌بن‌قیس با سمی که معاویه به او داد امام مجتبی(ع) را به شهادت رساند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به شهادت پاره‌تن رسول خدا حضرت امام رضا(ع) بیان کرد: امام رضا (ع) در سن  35 سالگی به امامت رسید و 20سال امامت کرد و 3سال آخر عمر را در خراسان به سر بردند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تشریح مواضع حضرت امام رضا (ع) افرود: مواضع امام رضا (ع) در طول دوران امامت کاملا مشخص بود و با ظلم مبارزه می‌کرد و در خلال امامت فرصت مناسبی برای رشد مسائل علمی و معرفتی شیعه بدست آمد که امام رضا (ع) از این فرصت به دست آمده به بهترین وجه استفاده کرد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به دلایل حضور امام رضا (ع) در خراسان گفت: مامون، امام رضا(ع) را مجبور به حضور در خراسان کرد و امام هم علی‌رغم میل باطنی آمدند و در آنجا از وظایف امامت خود کوتاهی نکردند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به علاقه‌مندی مردم ایران به حضرت امام رضا (ع) گفت: علاقه‌مندی مردم به حضرت امام رضا (ع) و ترس حکومت از نفوذ وی بین مردم سبب شد که امام رضا(ع) به شهادت برسد و حضرت را با ترفندی شبانه به خاک سپردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک فرارسیدن  ولا‌دت حضرت مسیح (ع)  بیان کرد: زمان ظهور امام زمان (عج) حضرت مسیح در کنار حضرت ولیعصر (عج) قرار می‌گیرد و عده زیادی از یاران حضرت ولیعصر(عج) مسیحیانی هستند که به دین اسلام مشرف می‌شوند.
خطیب این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه هیچ‌یک از انبیای الهی ظلم‌پذیر نبودند، افزود: وظیفه همه پیغمبران مبارزه با ظلم بوده و هیچ پیغمبری ظلم نپذیرفته است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: در طول تاریخ انبیا هیچکدام زیر بار ظلم نرفته‌اند و حضرت مسیح (ع) مبازره با ظلم را از گهواره شروع کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ظلم و ستم عده‌ای که خود را پیرو حضرت مسیح(ع) می‌دانند، بیان کرد: عده‌ای در افکار عمومی جوری القا می‌کنند که حضرت مسیح (ع) با سیاست کاری نداشته و با حکومت کاری نداشته و مشغول عبادت بوده است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه عده‌ای با نام مسیح در حال جنایت، آدم‌کشی و تجاوز هستند، گفت: خودسرانی که ادعا می‌کنند که پیامبر ما مشغول عبادت بوده در حال جنایت هستند و خودشان در اقصی‌نقاط عالم ظلم به پا می‌کنند.
امام‌جمعه کرج گفت: جنایاتی که در ایالات مختلف آمریکا و در دیگر نقاط دنیا توسط عده‌ای جنایتکار دنبال می‌شود خود را پیروان مکتب مسیحیت می‌دانند و به کلیسا نیز می‌روند.
وی با بیان اینکه ظلم و جنایات از مکتب حضرت مسیح(ع) فاصله دارد، گفت: در کجای مکتب حضرت مسیح (ع) کشتن انسان‌ها وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به سکوت برخی روحانیون مسیحی در مقابل آدمکشی‌های عده‌ای که خود را طرفدار این مکتب می‌دانند، بیان کرد: چرا روحانیت مسیحی در مقابل این جنایات موضوع نمی‌گیرد و چرا پاپ در این‌باره اعتراض نمی‌کند.
وی درباره لزوم موضع‌گیری در مورد این جنایات ضدبشری افزود: روحانیون مسیحی باید در مورد این جنایات اعتراض کنند و عجیب است که مدعیان خود را مسیحی متدین می‌دانند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مسیحی واقعی به دنبال جنگ و آدمکشی نیست، افزود: اگر پیرو واقعی مسیح هستید نباید بگذارید در لبنان و اقصی‌نقاط دنیا به اسم مسیحیت آدم بکشند و روحانیت مسیحیت از این افراد اعلام برائت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه عده‌ای ظلم جدیدی انجام می‌دهند، گفت: اسم شکنجه را فنون ارتقا یافته بازجویی می‌گذارند.
وی با بیان اینکه این شکنجه‌های قرون وسطایی جهان را به حیرت فرو برد، افزود:مدعیان حقوق بشر سردمدار این حرکت هستند.
خطیب نمازجمعه کرج بیان کرد: برای قانونی کردن جنایات خود وکیل استخدام می‌کنند تا این جنایات را قانونی جلوه دهند.
امام‌جمعه‌کرج با بیان ادعای آمریکا در بی‌اعتمادی به برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران بیان کرد: کشوری که تا بن دندان مسلح است مدعی عدم اشاعه تسلیحات اتمی است.
آمریکا؛ بزرگترین دارنده کلاهک هسته‌ای 
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه این کشور خود بزرگترین دارنده کلاهک هسته‌ای است، گفت: حال چه شده که به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مظنون است و از ایران تضمین می‌خواهد.
وی با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر برای قاچاقچیان موادمخدر و متعرضین به حقوق مردم دلسوزی می‌کنندع افزود: برای کسانی که در تناژ بالا مواد مخدر به کشور می‌آورند دلسوزی می‌کنند و کسی که به قانون اسلام تجاوز کرده و طبق قانون اسلام مورد محاکمه قرار گرفته به اسم حقوق بشر دلسوزی می‌کنند و صدای دفاع از حقوق بشرشان بلند می‌شود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: هزاران نفر را به دلیل اینکه به آنها مظنون هستند مورد شکنجه قرون وسطایی قرار می‌دهند و بعدا صدای حقوق بشر از آن‌ها بلند می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: مرگ بر آمریکا تنها جوابی است که می‌توان به این افراد فاسد خبیث و ملعون داد که دستشان تا آستین در خون ملت قرار گرفته و با چپاول ملت‌ها رزق و روزی و زندگی خود را تامین می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن هفته وقف گفت: وقف آثار و برکات فراوانی دارد و باقیات و صالحاتی است که گذشته از داشتن ثواب آثار و برکات دنیایی دارد.
وی خطاب به متدینین بیان کرد: وقف کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی با وقف زمین و کارخانه می‌توانیم قسمتی از جوانان و نیازمندان را به کار بگیریم.
آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: برخی کارها مانند وقف ماندگار است و کسانی که می‌خواهند، می‌توانند با وقف نام خود را ماندگار کنند؛ در بحث فرهنگ نیز می‌توان از وقف کمک گرفت.
وی با بیان اینکه مردم باید برای کمک به حوزه‌های علمیه و تامین هزینه‌های آن‌ها اقدام کنند، بیان کرد: اعتبارات دولتی، ثمن بخش است؛ حوزه‌های علمیه باید با کمک‌های مردمی اداره شود و از قبل نیز اینگونه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: علوم نیز می‌تواند وقف شود و کتاب و کتابخانه نیز می‌توانند مورد وقف قرار بگیرد.
متدینان در برابر بدعت‌ها بایستند
امام‌جمعه کرج در مورد بدعت‌هایی که در روز اول ماه ربیع‌الاول در بین مردم به وجود آمده بیان کرد: مدتی است بدعتی در جامعه نشر داده شده که متدینین باید در برابر آن بایستند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: ما در هیچ جای دستورات اسلامی ندیدیم که "در این شب به مسجد نمی‌روند و بیرون مسجد شمع روشن می‌کنند و درب هفت مسجد را می‌زنند."
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه این موضوع بدعت جدیدی در دین است، افزود: متدینین و ائمه جماعات اجازه چنین کاری را ندهند و عبادات در داخل مسجد انجام شود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: تکالیف شرعی در این شب با روشن کردن شمع انجام نمی‌شود و این اقدام بدعت جدید است بلکه عبادات باید طبق روال انجام گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین درگذشت حجت‌الاسلام والمسلین غیوری را تسلیت گفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین