تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به پخش موسیقی رکیک در مدارس، این فعالیت‌ها را نشان دهنده عمق خطری دانست که در کمین نوجوانان ما است.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۵۲۱
نظر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مورد فضای مجازی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن علامه طباطبایی، با اشاره به اتفاق اخیر در برخی مدارس تهران، ضمن تأسف بار خواندن این مسائل گفت: اگر بخواهیم بدانیم که خطر این مسائل فرهنگی تا کجا پیش رفته است می‌توان به مساله موسیقی سخیف و رکیکی که در مدارس توسط بچه‌ها و نونهالان خوانده شده است، نگاه کرد. تأسف بار است که آهنگی چنین سخیف با الفاظی رکیک پخش شود و نونهالان در مدارس با هم برقصند؛ نباید در مقابل این مسائل سکوت کرد زیرا اگر سکوت کنیم فردا قطعاً شرایط بدتری پیش رو خواهیم داشت.
 
این مرجع تقلید افزود: بدون شک فضای مجازی به بلای مجازی تبدیل شده است؛ پس از شیوع فضای مجازی شاهد افزایش آمار کلاهبرداری و مسائل ضد اخلاقی، فرهنگی و سیاسی هستیم.
 
وی گفت: وقتی با چنین آماری مواجه هستیم قطعاً وظیفه مسئولان ما چند برابر خواهد بود؛ متأسفانه شاهد آن هستیم که دروغ‌های زیادی در مورد مسائل سیاسی در فضای مجازی مطرح می‌شود؛ آنهایی که در این فضا این چنین دروغ‌پردازی می‌کنند و ذهن مردم را به هم می‌ریزند نه انسانیت دارند و نه شرف و اعتقاد؛ باید گام‌های جدی را در برابر این مسائل برداشت.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه گفت: در خصوص بخت آزمایی در صدا و سیما مسائلی مطرح شد ولی باید گفت که با بررسی به دست آمده نشان داد که یک میلیارد درآمد به دست می‌آید و ۵۰ میلیون را جایزه می‌دهند که به همین منظور دستور جلوگیری از آن برنامه نیز داده شد.
 
وی اظهار کرد: شرایط در جامعه از نظر سیاسی، اقتصادی و اخلاقی بسیار پیچیده است و مسائل اخلاقی در جامعه بسیار در خطر است و باید برای حل آنها فکری اساسی کرد.
 
وی گفت: امروزه حوزویان و طلاب وظیفه سنگینی در جامعه دارند زیرا چشم و نگاه مردم به حوزه‌های علمیه و طلاب و علما دوخته شده است؛ به همین منظور باید هرچه در توانمان هست را به کار بگیریم تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.
 
وی با اشاره به اهمیت برخورداری از خلوص نیت در اعمال بیان کرد: خداوند کسی را که در اعمالش خلوص نیت داشته باشد را حتی پس از مرگش هم تنها نمی‌گذارد؛ خلوص نیت است که باعث شده است به رغم اینکه علامه طباطبایی امروز فرزندی از خود یادگار نگذاشتند ولی عده‌ای هستند که همواره با کارهای خود یاد ایشان را زنده نگاه می‌دارند.
 
این مفسر قرآن کریم گفت: قرآن کریم به ذکر ادعیه‌های مختلف می‌پردازد که راه دعا کردن را نیز به مردم و مؤمنان می‌آموزد؛ قرآن کریم نوع و شکل دعا کردن را نیز به ما می‌آموزد زیرا کتابی جامع است و تمام نیازهای مردم را تأمین می‌کند ولی متأسفانه عموماً مردم یک یا چند دعا را مد نظر دارند.
 
این مرجع تقلید یادآور شد: اسلام نسبت به زندگی رویکرد کاملاً متناسب و درستی دارد و ترک دنیا را به کسی تجویز نمی‌کند؛ برعکس، کسانی که تارک دنیا هستند قطعاً با آموزه‌های اسلامی هماهنگ نیستند.
 
وی گفت: قرآن کریم کتابی بی کران است که هرچه بیشتر در خصوص آیات آن تفکر می‌کنیم بیش از پیش به جامعیت آن پی می بریم.
 
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که در زمان تنگنا و اضطراب دعای اصحاب کهف سفارش شده است، بیان کرد: عنوان شده است که در گرفتاری به بیماری‌ها و سختی‌های شدید دعای حضرت ایوب (ع) و در مواجهه با افراد مستکبر و زورگو، دعای حضرت موسی (ع) و در گرفتاری به بلا و گرفتاری دعای حضرت یونس (ع) را بخوانید.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با ذکر این مطلب که گره گشایی از مشکلات انسان با نیت خالص حاصل می‌شود، یادآور شد: ذکر یونسیه از جمله اذکار بسیار مهم در طی کردن مراتب معنوی است؛ همواره باید توسل داشته باشیم؛ ممکن است کار بدی از انسان سربزند و گرفتار عواقب بدی شود که در اینجا باید با توسل به خدا از خدا بخواهد که او را ببخشد تا از عواقب آن گناه نیز دور شود.
 
مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی هم در این مراسم پخش موسیقی رکیک در برخی مدارس را حاکی از بی توجهی به این مرکز بسیار مهم فرهنگی کشور دانست.
 
وی افزود: اگر نسبت به آموزش و پرورش بی توجه باشیم نتیجه آن همین کلیپ‌هایی می‌شود که از مدارس کشور منتشر شده که متأسفانه از الفاظی که در این کلیپ شنیده شده است احساس شرم می‌کنیم؛ باید توجه کنیم که از افراد دلسوز، توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشند.
 
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی عنوان کرد: ۳۵ هزار مسجد از ۷۵ هزار مسجد موجود در کشور فاقد امام جماعت است و مساجد مراکزی است که کودکان و اقشار مختلف در آن حضور می‌یابند و به همین جهت باید به آنها توجه خاص کرد.
 
وی گفت: ماه رمضان ربیع و بهار قرآن ماه عبودیت و بندگی است؛ باید با مناجات و دعا و اتصال به قرآن از فیوضات این ماه بهره بگیریم.
 
وی در ادامه به افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن امام علی (ع) اشاره کرد و یادآورشد: این ساختمان، جنب بیت علامه طباطبایی ساخته شده و به این مجموعه اضافه شده که سعی داریم برنامه‌های متنوع قرآنی را در این مرکز برگزار کنیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین