تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
plusresetminus
با وجود درخواست افزایش 6 میلیون تومانی

وام مسکن روستایی 3 میلیون تومان افزایش یافت

حزب الله:مبلغ وام خرید مسکن روستایی که از سال گذشته در حال بررسی برای افزایش بود نهایتا افزایش یافت اما نه طبق آنچه مسئولان بنیاد مسکن درخواست کرده بودند چراکه طبق این درخواست، وام مسکن روستایی باید 18 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شد اما هیات وزیران سقف این وام را 15 میلیون تومان اعلام کردند.
۰
کد مطلب : ۶۲۴۴۶
وام مسکن روستایی 3 میلیون تومان افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری حزب الله، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت و ساز مسکن روستایی از سال گذشته به دنبال افزایش مبلغ وام مسکن بود و بر اساس پیگیر‌هایی که در این زمینه صورت گرفت مسئولان این بخش به دنبال افزایش شش میلیون تومانی مبلغ این وام بودند و به گفته مسئولان قرار بود این وام از 12 میلیون تومان به 18 میلیون تومان افزایش یابد اما بر اساس موافقت هیات وزیران سقف بانکی مسکن روستایی 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.



در جلسه هیات دولت که عصر روز گذشته به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، گزارشی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره وضعیت مسکن روستایی به دولت ارائه شد و هیات وزیران جهت نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سال جاری با اختصاص سقف 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کردند.



بر این اساس، دولت با اختصاص مبلغ ۶۵۱ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تامین لوازم خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد و همچنین با تصمیم دولت مبلغ 1657 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز به آسیب دیدگان ناشی از این زلزله اختصاص یافت.



به گزارش ایسنا، از سال 86 که سقف تسهیلات مسکن روستایی به 6.5 میلیون تومان افزایش یافت مقرر شد بر اساس قانون، سالانه 15 درصد به این مبلغ اضافه شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین