تاریخ انتشارجمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله : خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به پرونده ننگین آل سعود پارسال در منا گفت: حرف ما یک کلمه است، ایران حج باامنیت و با عزت می‌خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۳۶۱
۲ میلیارد دلار لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین برود/ایران به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: خداوند هر کاری را با قید حلال برای مومن مجاز دانسته اما اجازه نداده که تن به ذلت دهد.

وی افزود: یکی از اصول سیاست خارجی ما نفی سبیل است به این معنا که هیچ بیگانه‌ای حق سلطه بر نظام اسلامی را ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: اصل 153 قانون اساسی نیز می‌گوید هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور شود ممنوع است.

*ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کارگران هستند

خاتمی در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به روز جهانی کار و کارگر عنوان کرد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کارگر شخصیت نداد کجای دنیا سراغ دارید رهبر یک جامعه دست یک کارگر را ببوسد. کیست که نداند ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کارگران عزیز هستند. امیدواریم حق و حقوق آنها به نحو شایسته پرداخت شده و در این زمینه همراهی و کمک شود.

وی در همین رابطه تصریح کرد: با سفارشی که رهبر معظم انقلاب برای به راه انداختن بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده داشتند امیدواریم که این خیر خوش را داشته باشیم تا تعداد بسیاری از کارگران مشغول به کار شوند.

* خلیج فارس همیشه « خلیج فارس» خواهد ماند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز ملی خلیج فارس یادآور شد: این خلیج فارس است که سابقه تاریخی چند صدساله دارد و تا ابد هم خلیج فارس خواهد ماند.

خاتمی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرها تاکید کرد: 68 کرسی مجلس در این انتخابات جای خود را پیدا می‌کنند؛ امیدواریم مردم این شهرها در مدت زمان باقی‌مانده امروز به صحنه آمده و حماسه 7 اسفند را تکمیل کنند.

*مبارزه فرهنگی در شبکه‌های مجازی غوغا می‌کند

وی با تحلیل در برخی مسائل داخلی یادآور شد: از حقایق بی‌تردید این است که دشمن از مقابله با انقلاب اسلامی در عرصه جنگ سخت ناامید است. می‌دانند که از عهده این ملت برنمی‌آیند آنچنان که در 8 سال دفاع مقدس برنیامدند؛ لذا در جنگ نرم ورود کردند (مبارزه فرهنگی) مبارزه فرهنگی هم یعنی در عرصه فرهنگی از درون یک ملت را پوک، بی‌محتوا و بی‌وفا کنند و این ته قصه است. این مبارزه فرهنگی به خصوص در فضای مجازی غوغا می‌کند. سایت‌ها شبکه‌های بیگانه رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های مکتوب، در عرصه سینما و کتاب، سلاح در جنگ نرم اینها هستند.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 70 عناوینی از قبیل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی استفاده کردند که در این رابطه ‌آنچه برای ما ملموس است مساله بی‌حجابی، بدحجابی و بدحجابی‌ای است که شیب بی‌حجابی دارد و آینده به سمت بی‌حجابی رفتن در صحن جامعه دارد.

* کسی منکر نشود که دشمن ابتذال و هرزگی را می‌خواهد

خاتمی بر همین اساس تاکید کرد: اینکه دشمن در این عرصه هست کسی انکار نکند که دشمن ابتذال به هرزگی را می‌خواهد. دشمن به دنبال این است تا جوانی که می‌خواهد آینده‌ساز باشد در این عرصه‌های فنا غوطه‌بخورد. جوانی که به دنده عیاشی بیفتد نمی‌تواند در هیچ عرصه‌ای برای کشور افتخار بیافریند؛ همچنین ما نمی‌گوییم هر کس چه دختر و چه پسر بد گشت ضد انقلاب است. ممکن است شیطان او را گول زده باشد و غافل شده باشد. برخی از افرادی که می‌بینیم ظاهری در شان نظام ندارند اردوگاه دلشان نظام و انقلاب است ولی اینکه توطئه دشمن در کار است کسی انکار نکند این واقعیت است.

*طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی حافظ خانواده‌ها است

وی اضافه کرد: طبق مصوبه سال 86 شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه باید پای کار بیایند. بیش از 310 ماده برای این 26 دستگاه وظیفه تعیین کردند. لذا نیروی انتظامی وارد کار شد و این طرح امنیت اخلاقی اجتماعی‌شان در راستای مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر، مبارزه با اراذل و اوباش، مبارزه با سارقان کیف قاپ و زورگیر، مبارزه با مزاحمان نوامیس مردم همچنین مبارزه با کسانی که مشروبات الکلی توزیع می‌کنند و مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی است. لذا در این عرصه مهربانانه، قانونمدارانه برخورد شود فقط ضابطان نیروی انتظامی وارد می‌شوند. آقای عزیزی که مقاله علیه نیروی انتظامی می‌نویسی این نیروی انتظامی حافظ امنیت شما و خانواده شما است. تهرانی که در روز 15 میلیون و در شب 10 میلیون نفر زندگی می‌کنند این امنیت ستودنی که در تهران است کار این عزیزان است.

خاتمی همچنین خاطرنشان کرد: 3 نفر از عزیزان در خاش دو روز گذشته به شهادت رسیدند تا من و شما در امان باشیم این چه ناسپاسی است که برخی‌ها این چنین با نیروهای خدمت‌گذار برخورد می‌کنند. ما گفته‌ایم قانونی و مهربانانه برخورد شود و همین‌جا هم به صراحت می‌گوییم هر حرکت غیرقانونی مطلقا محکوم است.

*هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نداشته است

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تحلیل دیگر مسائل داخلی یادآور شد: همه شما می‌دانید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نداشته است. یکی می‌گوید در طول 100 سال اخیر موفقیتی بی‌سابقه بوده است یعنی برجام را از انقلاب اسلامی نیز مهم‌تر دانسته است! فردی می‌گوید مخالفین برجام از اسرائیل نیز بدتر هستند یکی دیگر می‌گوید مخالفین برجام مانند افراطی‌های آمریکا هستند. (افراطی‌های آمریکا همان صهیونیست‌ها هستند) این فرد درحقیقت مخالفین برجام را به صهیونیست‌ها تشبیه می‌کنند. کمی آنطرف‌تر یکی می‌گوید خیانت شد یا تعبیر باخت می‌کنند یکی می‌گوید کشور رفت. من تعجب می‌کنم با این افراط و تفریط‌ها می‌خواهیم مسائل را تحلیل کنیم؟ اعتدالی که شعار است و خوب هم هست همه جا خوب است اما هیچ کس در این زمینه به سراغ اعتدال نمی‌آید چه اشکالی دارد ما معتدل حرف بزنیم و بگوییم برجام یک پدیده در سیاست خارجی ما است و مسئولان محترم ما مخلصانه به انگیزه خدمت جلو رفتند ولی آمریکا دارد بدعهدی می‌کند. به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا روی کاغذ می‌گوید با ایران معامله کنید ولی عملا مانع می‌شود. چه اشکالی دارد این قضاوت را داشته باشیم و یکجوری عمل کنیم که نه برجام از انقلاب اسلامی هم مهمتر شود و نه به گونه‌ای که بگوییم کشور رفت. این حرف‌ها چیست مگر می‌شود با داشتن رهبری، هوشیار، بیدار مانند مقام معظم رهبری این اتفاق‌ها بیفتد.

*نیابد گفت برجام از انقلاب اسلامی هم مهم‌تر است

وی همچنین با تحلیلی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: راهزنی دزدی سرگردنه آمریکا مساله مهمی است که 2 میلیارد دلار پول شما مردم را آمریکایی‌ها غارت کردند. دولت آمریکا هم تایید کرده چرا که در پایگاه تفنگداران آمریکایی در آمریکا آن زمان به اینها حمله شده ایران دست داشته! چرا دروغ می‌گویید سند بیاورید اگر متجاوزین شما به کشور دیگر رفتند و خود مردم به حسابشان رسیدند می‌خواهید به پای ایران بگذارید؟ این روند که پیش می‌رود من می‌بینم یک روز دادگاه‌های آمریکا تمام اموال شما را غارت کنند و بگویند چرا شاه را بیرون کردید یا بگویند چرا انقلاب اسلامی را صورت دادید این یعنی بدعهدی و بی‌اعتبار بودن آمریکا.

*2 میلیارد دلار لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین برود

خاتمی ادامه داد: مسئولین محترم به ویژه رئیس جمهور در اینجا خوب موضع گرفتند این موضع در شان جمهوری اسلامی است و این لقمه‌ای نیست که به این راحتی‌ها از گلوی آمریکا پایین برود. این حرف درستی بود زیربنایی که می‌بینید هنوز در کشور شعار مرگ بر آمریکا طنین‌افکن است همین است. راهزنی آشکار مخالف با کل قوانین و مقررات بین‌المللی است و معنای آن این است که مذاکره با آمریکایی‌ها، آنها را بر سر عقل نیاورده است. پس از برجام یک ذره از دشمنی‌های اینها کم نشده و فقط مقاومت، مقاومت و مقاومت است که جواب این عهدشکنی‌ها را خواهد داد.

*ایران به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت

وی در خصوص عربستان عنوان کرد: این قارون منطقه که روز به روز ارتباطش و خوش‌خدمتی‌هایش را به رژیم صهیونیستی علنی می‌کند که به نیابت از صهیونیست‌ها در یمن می‌جنگد و در بحرین جنایت می‌کنند و در سوریه نیرو پیاده می‌کنند، جنگ‌های اینها، جنگ‌های نیابتی است. این یک حقیقتی است، در هر کجای دنیا یک عملیات تکفیری می‌بیند، جای پای ریال عربستان سعودی است. در آدمکشی‌ها، همه جا عربستان حاضر است. در داخل نیز دارند شیطنت می‌کنند که حجاج ایرانی را در مراسم حج راه ندهند، شما چکاره هستید؟ مکه و مدینه دو شهر بین‌المللی جهان اسلام است. راه ندادن شما مصداق «صد عن‌ سبیل‌الله» است. پرونده شما ننگین است، پرونده ننگین منای سال گذشته شما تا ابد از پیشانی حاکمان نالایق عربستان محو نخواهد شد. حرف ما یک کلمه است، ایران حج باامنیت و باعزت می‌خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت. در عراق نیز اختلافاتی که وجود دارد، مایه نگرانی ما است و به عنوان یک کشور دوست عراق از مسئولان محترم می‌خواهیم اختلافاتشان را کنار بگذارند و در برابر استکباری‌ها و تکفیری‌ها ید واحده باشند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین