تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
plusresetminus
حزب الله: مخالفان بحرینی راهکارهای خود را برای حل بحران بحرین ارایه دادند که در صدر آنها آزادی بازداشت شدگان سیاسی، شراکت ملی واقعی و عدالت و برابری است.
۰
کد مطلب : ۶۴۲۴۶
مخالفان بحرینی راهکارهای خود را برای حل بحران ارایه دادند
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در سخنان خود در پایان تظاهرات مردم این کشور اظهار داشت: نیروهای سیاسی آماده دستیابی به یک توافق ملی به‌منظور خارج کردن کشور از بحران هستند.

وی افزود: ما برای یک راه‌حل فراگیر آماده هستیم که این راه‌حل باید برمبنای آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی و برابری بین شهروندان و شراکت واقعی ملی باشد که این شراکت از طریق تأسیس حوزه‌های انتخابیه عادلانه و انتخاب مجلسی منتخب ــ و نه تعیین شده و بدون اختیار ــ و نیز تشکیل یک دولت وحدت ملی است که نماینده اراده مردم در سایه یک نظام قضایی عادلانه و امن برای همگان باشد.

شیخ علی سلمان افزود: این راه‌حل فراگیر همچنین باید در سایه یک آشتی ملی باشد که سرآغاز مرحله جدیدی باشد و مخالفان تأکید فراوانی بر امنیت و شکوفایی کشور دارند.

وی تصریح کرد: خواسته‌های مخالفان، مشروع و عادلانه و ضروری و بدیهی است. ما متجاوز نیستیم بلکه صاحبان حق هستیم و کسانی که ما را سرکوب و حقوق ما را سلب می‌کنند، باطل هستند و خداوند بر آنچه می‌گوییم شاهد و بینا است.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین "لغو اعطای تابعیت به خارجی‌ها، مشارکت مردم در مسئولیت‌های مدنی و نظامی، آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی، دستگاه قضایی عادل و مستقل، تشکیل دولتی منتخب با اراده ملت و مجلسی ملی و منتخب و مساوات و برابری" خواست‌های مردم از آغاز تا کنون دانست که مخالفان در تظاهرات، سند منامه و اجلاس گفت‌وگوی ملی در سال 2011 و 2013 و همه نشست‌های خصوصی در سه سال و نیم اخیر بر آن تأکید کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین دو روز پیش طرح پیشنهادی ولیعهد این کشور برای حل و فصل اوضاع و ترغیب مخالفان برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده را برای تحکیم استبداد در بحرین توصیف کرده بود.

وی در اشاره به مفاد این طرح پیشنهادی گفته بود: تغییرات ظاهری در حوزه‌های انتخابیه یا اعطای یک یا دو وزارتخانه به‌عنوان طعمه به احزاب و جمعیت‌های مخالف به‌منظور دست کشیدن از خواسته‌های ملت صرفاً یک توهم است.

شیخ علی سلمان تأکید کرد: مشکل مخالفان با تکروی خاندان حاکم در تصمیم گیری سیاسی و ثروت ملی و حذف کردن نقش ملت در تصمیم گیری سیاسی است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین