تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
plusresetminus
حزب الله : وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با درایت رهبر انقلاب و دولتمردان امروز توانسته ایم قدرت نظامی آمریکا را بی اعتبار کنیم و امروز دیگر کسی حرف از جنگ و تهدید نظامی نمی‌زند.
۰
کد مطلب : ۱۷۶۳۶۱
امیر حاتمی: قدرت نظامی آمریکا را بی اعتبار کردیم
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با درایت رهبر انقلاب و دولتمردان امروز توانسته ایم قدرت نظامی آمریکا را بی اعتبار کنیم و امروز دیگر کسی حرف از جنگ و تهدید نظامی نمی‌زند.
 
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم بزرگداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی اظهار داشت: صنعت دفاعی عقبه و عمق راهبردی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر، ضامن حفظ استقلال و عزت ملی و نماد ملی خودباوری ملت ایران است.
 
وی ادامه داد: با توجه به تحولات عمیق و گسترده در عرصه بین الملی، شاهد رقابت‌های بسیار شدیدی بین قدرت‌ها هستیم که کانون آن منطقه غرب آسیا و مرکز آن کشور ماست.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک ایران گفت: ما بخواهیم یا نخواهیم باید آماده مقابله با بازی‌های دشمنان و نقش‌آفرینی در منطقه باشیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم؛ در زمان جنگ جهانی دوم خواستیم بی‌طرف باشیم، اما به دلیل عدم آمادگی وارد بازی قدرت ابرقدرت‌ها شدیم و ایران اشغال شد.
 
امیر حاتمی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در موقعیتی هستیم که نمی‌توانیم نقش متناسب خود را بازی کنیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم، در حالی که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند این فرصت‌ها را از ما بگیرند.
 
وزیر دفاع با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک ایران گفت: ما بخواهیم یا نخواهیم باید آماده مقابله با بازی‌های دشمنان و نقش آفرینی در منطقه باشیم و نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم، در زمان جنگ جهانی دوم خواستیم بی طرف باشیم و به دلیل عدم آمادگی وارد بازی قدرت ابرقدرت‌ها شدیم و ایران اشغال شد.
 
وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در موقعیتی هستیم که نمی‌توانیم نقش متناسب خود را بازی کنیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم، در حالی که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند این فرصت‌ها را از ما بگیرند.
 
امیر حاتمی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران که دشمنان قسم خورده هستند تلاش می‌کنند که فرصت‌ها را از دست ما خارج کنند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش گسترده‌ای دارند که ظرفیت‌های ژئوپولتیک ما را دچار فرسایش کنند، حتی آن‌ها می‌خواهند با ایجاد خطوط پر هزینه انرژی در اطراف کشور ما فرصت‌های ما را تحت شعاع قرار دهند، اما با درایت رهبر معظم انقلاب و دولتمردان امروز ما توانسته ایم قدرت نظامی آن‌ها را بی اعتبار کنیم و امروز کسی حرف از جنگ و تهدید نظامی نمی‌زند.
 
وزیر دفاع گفت: امروز آنچه که مورد نیاز دفاعی کشور است را می‌توانیم خودمان تامین کنیم، البته بدون این که در دامن مسابقه تسلیحاتی گرفتار شویم.
 
وی با بیان اینکه به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و دیپلماسی دفاعی حرکت می‌کنیم، گفت: تلاش کرده‌ایم در چارچوب نیاز‌ها و اولویت‌ها بخش دفاعی خود را تقویت کنیم، البته این کار را با کمترین هزینه انجام می‌دهیم و حتی هزینه بخش دفاعی ما از کشور‌های کوچکتر از ما نیز کمتر است.
 
امیر حاتمی افزود: هواپیمایی که امروز رونمایی شد علاوه بر اینکه خودش بخشی از نیاز‌های ما را تامین می‌کند، از این طریق هواپیما‌هایی که در گذشته داشتیم را نیز می‌توانیم به روز کنیم.
 
وی با بیان این که در پدافند هوایی نیز پیشرفت‌هایی داشته ایم گفت: توپی که امروز در اینجا وجود داشت که سامانه نقطه زن ضد کروز بر روی آن نصب شده بود، یکی از دستاورد‌های دفاعی است و تانک‌ها و شناور‌های نیز وجود دارد که در حال به روز رسانی آن‌ها هستیم.
 
امیر حاتمی در پایان تاکید کرد: در سال ۹۷ این تلاش را داشته‌ایم که از حدود ۶۰۰ تحقیق در حال اجرا، طرح‌های اولویت‌دار آن‌ها را انتخاب و جداسازی کنیم و ان شاءالله در سال آینده کار‌های جدیدی را ارائه خواهیم کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین