تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله:رییس مجلس شورای اسلامی از روسای پارلمان‌های اسلامی خواست در جهت همسویی امت اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند.
۰
کد مطلب : ۵۸۵۹۴
پارلمان‌های اسلامی ملت‌های مسلمان را برای دفاع از فلسطین متحد کنند
به گزارش شبکه خبری حزب الله، علی لاریجانی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: این اجلاس امروز در شرایط حساس و با فوریت تشکیل شد و حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان ما را دور هم جمع کرده است.



وی افزود: اینکه رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان دست به این شرارت زده و مردم مظلوم و بی گناه فلسطین را با استفاده از انواع سلاح‌ها از جمله سلاح‌های ممنوعه و غیرمتعارف به خاک و خون کشیده نشانگر موجودیت اشغالگرایانه این رژیم سفاک است.



رییس مجلس با اشاره به سابقه طولانی در نسل کشی، قتل عام، نقض اصول بین‌المللی و جنگ افروزی در منطقه تصریح کرد: بعد از شکست‌های نظامی دهه اخیر اسرائیل در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه این رژیم دچار پریشانی سیاسی شده بود اما متاسفانه به خاطر بحران‌هایی که در سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی به وجود آمد این رژیم بی‌ آبرو با فرصت طلبی زمان را برای استیفای آبروی بر باد رفته خود مناسب دید و دست به جنایت جدیدی زد.



رییس مجلس با بیان اینکه هشدار زنان، کودکان و مردم محاصره شده غزه چیزی جز جنایت جنگی، نسل کشی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه نیست اظهار کرد: اخبار حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه مثل شجاعیه نوعی توحش مدرن را بیان کرده و تاسف‌آورتر اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی چشم خود را بر این جنایات بسته‌اند و از این رژیم ددمنش حمایت می‌کنند.



رییس مجلس با بیان اینکه غزه مجروح قلب عالم اسلام و همه مسلمانان است خاطرنشان کرد: 35 سال پیش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمود اسرائیل غده سرطانی منطقه است در واقع امام راه مبارزه با این رژیم را در وحدت همه مسلمانان می دانست تا با مقاومت خود این رژیم سرکش را سرکوب کنند.



لاریجانی با ابراز خرسندی از اینکه جریان‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت شایستگی خود را در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی نشان دادند گفت: این روحیه مجاهدت مدال افتخار مسلمانان است که باعث سربلندی امت ما شده وگرنه طرح های سازش خدمت به غاصبان فلسطین است.



رییس دوره‌ای بین‌المجالس اسلامی یادآور شد: این قدرت مجاهدت مقاومت است که خاورمیانه را تعریف مجددی کرده اگرچه آمریکا نمی‌خواهد این قدرت را درک کند و تلاش می‌کند با انگ زدن به این جریان زنده آن را نادیده بگیرد.



وی با بیان اینکه جریان مقاومت قلب جوانان مسلمان را تسخیر کرده وامید پیروزی مردم فلسطین را افزایش داده اظهار کرد: مقاومت با تاکتیک‌های مبارزاتی و قدرت عملیاتی توانسته پیروزی استراتژیک را به دست بیاورد و مقاومت غزه را تثبیت کند. ما نیز در کنار مقاومت و پشتیبان آن هستیم و به هر نحو ممکن به ملت فلسطین کمک می‌کنیم تا پاسخ محکمی به جنایات اسرائیل بدهد.



رییس مجلس ادامه داد: بین‌المجالس اسلامی به عنوان نماینده ملت‌های مسلمان وظیفه سنگینی به عهده دارد و باید از طریق پارلمان‌های خود همه نوع حمایت مخصوصا حمایت‌های انسان دوستانه را نسبت به فلسطین سازمان دهد.



وی اضافه کرد: ما از دولت مصر می‌خواهیم راه رفح را برای ارسال کمک‌های انسانی و نیازهای فوری مردم غزه باز کند. این مقطعی تاریخی برای دولت مصر است که چه نقشی در جنگ سوم غزه ایفا می‌کند و مسئولیت شناسی آنان محک می‌خورد. از رییس مجلس فلسطین هم می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.



رییس دوره‌ای بین‌المجالس اسلامی با تاکید بر لزوم پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی از طریق مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد:‌ این رژیم نماد واقعی جنایتکار جنگی است. امروز وجدان همه ملت‌ها به درد آمده است. صدها شهید و هزاران مجروح در غزه به سادگی قابل اغماض نیست.



وی تاکید کرد: بین المجالس باید با ایجاد وفاق بین ملت‌ها و پرهیز از تفرقه‌ای که متاسفانه ایجاد شده، اراده‌ها را برای حمایت از فلسطین قهرمان همسو کند.



لاریجانی همچنین از همه روسای پارلمانی اسلامی خواست راه های همسویی در امت اسلامی را مورد بررسی قرار دهند و ابراز امیدواری کرد اجلاس تروئیکای بین‌المجالس بتواند زمینه ساز وحدت مسلمانان بتواند زمینه ساز وحدت مسلمانان در جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطین شود.



وی در پایان ابراز امیدواری کرد کهروز قدس مظهر تجلی وحدت مسلمانان در قبال فلسطین باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین