تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
plusresetminus
رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا خبر داد:

اهتمام ویژه مرکز تحقیقات جهت تولید خودروهای برقی و هیبریدی

حزب الله: مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا از ایجاد معاونت خودروهای برقی و هیبریدی در این مرکز خبر داد و گفت: تلاش داریم تا بین ۲ تا ۳ سال آینده نمونه سازی و تولید اولیه خودروهای برقی و هیبریدی در این مرکز آغاز شود.
۰
کد مطلب : ۷۱۵۴۴
اهتمام ویژه مرکز تحقیقات جهت تولید خودروهای برقی و هیبریدی

 
   
  به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علیرضا مصدقی-مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در نشستی خبری با خبرنگاران اظهارداشت: یکی از برنامه‌های مرکز تحقیقات سایپا کاهش زمان طراحی خودرو است به طوری که به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم چراکه در حال حاضر شرکت‌های خارجی هر ساله یک یا چند خودرو طراحی می‌کنند که ما نیز برای رقابت‌پذیری باید به این سمت حرکت کنیم.

وی طراحی و نمونه سازی مجازی خودرو را از جمله روش‌های ایجاد شده در مرکز تحقیقات سایپا عنوان کرد و گفت: به منظور کوتاه شدن زمان طراحی خودرو و برای استفاده بهینه از زمان در این مرکز اقداماتی شروع شده و کار نصب تجهیزات لازم در حال انجام است.

مصدقی تصریح کرد: در این مرکز تاکنون نمونه سازی خودروها به صورت عملی انجام می‌شد، ولی در سیستم جدید هم برای قسمت داخلی خودرو و هم برای بخش بیرونی آن نمونه‌سازی سه‌بعدی و مجازی انجام می‌شود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا از طراحی یک خانواده موتور جدید خودرو خبر داد و گفت: پروژه ای در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا به منظور تولید خانواده موتور ۱۳۰۰، ۱۵۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۶۰۰ توربو طراحی شده است که بر این اساس، مرکز تحقیقات سایپا، مگاموتور و یک شرکت تولید کننده خارجی موتور به عنوان سه ضلع مثلث در تولید این خانواده دخالت دارند.

وی افزود: سرمایه گذاری در رابطه با طراحی و تولید این خانواده موتور در دو بخش دارایی های اطلاعاتی و خطوط تولید خلاصه می شود که بخش عمده سرمایه گذاری‌ها از سوی گروه خودروسازی سایپا صورت خواهد گرفت.

مصدقی از طراحی یک خودروی جدید در ادامه تولید تیبا 2 خبر داد و گفت: این محصول بر روی پلت‌فرم X200 تولید خواهد شد و طی 15 ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر این یک خوردو ۵ درب  در حال طراحی است و طراحی این خودرو در ماه اخیر شروع شده و با توجه به نیاز بازار و در ادامه پروژه تولید تیبا ۲ این محصول تا ۱۲ الی ۱۵ ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

 

 

وی همچنین از ایجاد تغییراتی در اتاق کابین و اتاق بار وانت نیسان خبرداد و گفت: نیسان جدید با آپشن‌های جدید و ایمنی بیشتر طراحی شده به صورتی که استانداردهای موجود را پاس خواهد کرد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، بر روی پلت‌فرم SP1 خودروی SP100 با همکاری یک مرکز طراحی خارجی مراحل طراحی را سپری می کند که این خودرو فیکسچرهایی دارد که براساس دیدگاه صادرات و عرضه به بازارهای خارجی طراحی شده است، ضمن اینکه ایربگ‌های کناری، دنده اتوماتیک، فرمان برقی و GPS نیز بر روی آن قرار خواهد گرفت و تا سال ۹۵ روانه بازار می شود.

مصدقی اظهار داشت: پروژه دیگری که در ماه اخیر شروع شدهSP0  است که با استفاده از پلت‌فرم SP1 طراحی شده، این در حالی است که SP1 در سه مدل سدان، هاچ بک، SUV روانه بازار خواهد شد و SP0 سال ۹۶ وارد بازار خواهد شد، ضمن اینکه برای دو مدل سدان و هاچ بک آن از موتور ۱۳۰۰ و برای مدل SUV از موتور ۱۶۰۰ یا ۱۶۰۰ توربو استفاده خواهد شد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ادامه داد:SP2   نیز در کلاس C  و D  تولید می شود که هدف آن تولید خودرو لوکس است و در مراحل مطالعاتی آن هستیم و امیدواریم سال ۹۷ وارد بازار شود.

وی از رونمایی خودرو ساینا در زمستان امسال خبر داد و گفت: تولید آزمایشی این خودرو در سایپای کاشان آغاز شده است و با ظاهری جدید و دنده اتومات وارد بازار خواهد شد.

مصدقی از ایجاد معاونت خودروهای برقی و هیبریدی در این مرکز خبر داد و گفت: تلاش داریم تا بین ۲ تا ۳ سال آینده نمونه سازی و تولید اولیه خودروهای برقی و هیبریدی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به ایجاد تجهیزات لازم برای تست خودرو در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 60 درجه در مرکز تحقیقات سایپا گفت: در حال حاضر از 55 استاندارد اجباری برای خودروها امکان تست 35 مورد در سایپا وجود دارد.
 

منبع : سایپا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین