تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم از قطع شدن سهمیه آرد یارانه ای به واحدهای نان حجیم خبر داد.
۰
کد مطلب : ۷۷۸۵۴
افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان فانتزی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدجواد کرمی در خصوص نتیجه جلسه کارگروه تخصیص آرد نان استان تهران گفت: با وجود مخالفت‌های بسیار اعضای اتحادیه و ادله های بیان شده متاسفانه سهمیه آرد به واحدهای نانوایی حجیم و نیمه حجیم قطع و کل سهمیه آزاد شد.

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرد که ۲۰ درصد آرد کل نانوایی ها باید ی آزادسازی شود، گفت: متاسفانه چون دولت نتوانست این ۲۰ درصد نانوایی های سنتی را پوشش دهد به همین دلیل سهمیه آرد نانوایی های حجیم را قطع کرد و به عبارتی نانوایان حجیم مورد ظلم واقع شدند.

کرمی با بیان اینکه در تمام کشورها به نان سالم بها می دهند، افزود: در کشور ما تولید نان سالم اهمیتی ندارد و یارانه به بخش تولید نان سالم بهایی ندارد و ما به این دوگانگی عملکرد دولت اعتراض داریم.

مدیرعامل اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در خصوص چگونگی افزایش قیمتها گفت: قیمتها به واحدهای تولیدی سپرده شد و از شمول نرخ گذاری خارج شدند و قیمتها را با توجه به کیفیت تعیین می کنند.

وی ادامه داد: این بستگی به موقعیت جغرافیایی نانوایی هم دارد مثلا واحدی که در شمال شهر قرار دارد نسبت به واحدی که در جنوب شهر واقع شده قیمت متفاوتی خواهد داشت زیرا هزینه تمام شده یک عدد نان در واحدی که هزینه سرقفلی اش بالاتر است با واحدی که هزینه کمتری دارد متفاوت خواهد بود بنابراین رقابت در بین واحدها شکل خواهد گرفت.

به گفته کرمی با توجه به افزایش ۶۲ درصدی قیمت آرد،میانگین افزایش قیمت نان های حجیم ۲۵ درصد خواهد بود اما ممکن است از ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد متفاوت خواهد بود.

نان حجیم را به عنوان نان سالم قبول داریم و در تمام دنیا به این سمت در حال حرکتند مجلس دولت به این اذعان دارند اما وقتی سیاستهای غلط اجرا می شود تر وخشک می سوزند اگر میخواهد آزادسازی انجام شود باید یک دفعه شود اما اینکه یک بخش آزادسازی شود و یک بخش دولتی باقی بماند این اتفاق باعث ایجاد رانت می شود.

وی افزود: یعنی واحدهایی که از ارد یارانه ای استفاده می کنند آرد مازادشان را به واحدهای دیگر خواهند فروخت و در این بین کسی که بخواهد سالم کار کند مجبور است این آرد را خریداری کند و متاسفانه ممکن است با قاچاق آرد هم مواجه شویم.
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین