تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
حزب الله: "به نانوایی‌ها اجازه دادیم نرخ نان را تا ۳۰ درصد گران کنند".این خبری بود که محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت اعلام کرد تا رسما گرانی نان کلید بخورد.
۰
کد مطلب : ۷۱۳۰۰
نان صنعتی هم در مسیر گرانی!
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،نانی که قوت غالب مردم ایران است و از قدیم الایام به عنوان برکت سفره ها شناخته می شده.برکتی که حالا آنقدر گران شده که از سفره برخی خانوارها حذف شود یا حداقل مقدارش در سفره ها کاهش یابد.

پیش از این، قیمت هر قرص نان لواش ۱۶۰ تومان بود که اکنون ۲۲۵ تومان اعلام شده است. نان بربری از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان، نان تافتون از ۳۰۰ تومان به ۴۲۵ تومان و نان سنگک از ۶۰۰ تومان به ۸۰۰ تومان رسیده است. در این میان حتی برخی نانوا‌ها مدعی هستند که آن‌ها بر اساس مصوبه، وزن چانه‌هایشان را نیز کاهش دادند و با‌‌ همان وزن سابق نان پخت نمی‌کنند.

حالا اما در حالی که گرانی نان های سنتی و عدم نظارت بر بازار نان که باعث کاهش اندازه ها و عدم کیفیت نان شده و گلایه های مردم را در پی داشته است، زمزمه گرانی  نان های صنعتی نیز به گوش می رسد.

به تازگی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی اعلام کرده: تاکنون قیمت نان‌های صنعتی افزایش نیافته است و تا زمانی که تکلیف آرد یارانه‌ای معلوم نشود، قیمت نان‌های صنعتی تغییر نخواهد کرد.

محسن لزومیان گفته: تا یک ماه آینده تولید‌کنندگان نان‌های صنعتی از آردی که قبلا به صورت یارانه‌ای دریافت کرده بودند، استفاده می‌کنند و با کاهش تولید خود در انتظار معلوم شدن تکلیف آرد می‌مانند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت آرد دولتی 850 تومان و آرد آزاد 1150 تومان است.

لزومیان تاکید کرده: با توجه به این‌که در تولید نان صنعتی مسائل گوناگونی درگیر است باید قیمت نان صنعتی به زودی مشخص شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی با بیان این‌که این مساله نیاز به اقدامات کارشناسی دارد، گفته: در حال حاضر که تولید‌کنندگان نان‌های صنعتی از آرد دولتی استفاده می‌کردند، متحمل ضرر و زیان‌هایی می‌شدند که اگر آرد دولتی نیز به نان صنعتی تعلق نگیرد این فشار‌ها مضاعف خواهد شد.

وی با بیان این‌که در مصوبه افزایش قیمت نان قرار بر این شده که 20 درصد از آرد برای تهیه کل نان‌های کشور به صورت آزاد باشد، افزود: این 20 درصد از نان‌های صنعتی انتخاب شده است که این صنعت را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

لزومیان ادامه داد: در حال حاضر آرد یارانه‌ای به صورت کامل در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و این در حالی است که آرد یارانه‌ای به نان‌های صنعتی تعلق نمی‌گیرد که نوعی تبعیض است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی گفته: در شرایط کنونی به دلیل تفاوت قیمت نان‌های صنعتی با سنتی، مصرف کننده ترجیح می‌دهد از نان سنتی استفاده کند که باید این مساله مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به این ترتیب است که به نظر می رسد زمزمه های گرانی نان صنعتی نیز به گوش می رسد و به زودی این نوع نان نیز با توجه به گلایه های نانوایی های صنعتی گران خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین