تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
plusresetminus
حزب الله : برنامه عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته است و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت نوای اللهم عجل لولیک الفرج را زمزمه می کنند.
۰
کد مطلب : ۱۲۹۰۲۹
حضور عاشقان اهل بیت در قبله تهران

 

                        
                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) برنامه های ویژه ای در شهرستان های استان تهران و پایتخت ایران اسلامی در حال برگزاری است.

برنامه عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته است و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت نوای اللهم عجل لولیک الفرج را زمزمه می کنند.

برنامه های عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(ع) در نقاط مختلف استان تهران در حال برگزاری است و مردم متدین و همیشه در صحنه استان تهران تلاش دارند تا عشق و ارادت خود را به ائمه معصومین نشان دهند.

تشریح وظایف منتظران حقیقی توسط مبلغین و روحانیون مذهبی در نقاط مختلف استان تهران

در شب و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) مبلغین و روحانیون مذهبی در نقاط مختلف استان تهران حضور پیدا کرده و علاوه بر تبیین ویژگی های امام یازدهم، وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) در عصر حاضر را تشریح کردند.

برخی از دوستداران امام عصر(عج) در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران و سوگواران حسنی کردند.

حضور عاشقان اهل بیت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همچون مراسم های دیگر اهل بیت، کانون برنامه های شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در قبله تهران برگزار شد و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت از نقاط دور و نزدیک خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسانده و در سالروز شهادت امام یازدهم به عزاداری پرداختند.

در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)، برنامه بزرگداشت شهدای مدافع حرم ایرانی و تیپ فاطمیون با حضور صدها عاشق و دلباخته در مسجد امام سجاد(ع) شهرستان ورامین برگزار و سید رضا نریمانی مداح مطرح اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداخت.

برنامه های ویژه شهادت امام حسن عسکری(ع) همچنان ادامه دارد و مردم نقاط مختلف استان تهران نظیر ورامین، شهرری، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، پردیس، ملارد، شهریار، شهرقدس، دماوند، فیروزکوه، قرچک و پیشوا عشق و ارادت خود را به یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و امام عصر(عج) نشان می دهند.

امام یازدهم از جمله مظلوم ترین ائمه شیعه محسوب می شوند

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی و رییس ستاد اقامه نماز شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبیین دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امام یازدهم از جمله مظلوم ترین ائمه شیعه محسوب می شوند که در دوران زندگی و امامت خود، سخت ترین آزارها را تحمل کردند.

وی با تأکید بر این نکته که امام حسن عسکری(ع) در فواصل مختلف توسط حکام ستمگر عباسی به زندان افتادند، افزود: حکام ستمگر عباسی بر اساس حدیث نبی مکرم اسلام(س) می دانستند که انوار اهل بیت و جانشینان بر حق پیامبر(ص)، ۱۲ نفر هستند و بدون تردید فرزند امام حسن عسکری(ع)، آخرین جانشین رسول گرامی اسلام خواهد بود.

قدوسی نژاد با اشاره به این نکته که حکام عباسی با انتقال امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به سامرا، سعی در کنترل و جلوگیری از توسعه و نشر مکتب تشیع داشتند، ادامه داد: سامرا دارای بافت نظامی بود و اغلب فرماندهان و مأموران نظامی حکومت عباسی در آن زندگی می کردند و به همین خاطر امام حسن عسکری(ع) به سامرا انتقال پیدا کرد تا تحت شدید ترین کنترل ها قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر این نکته که امام حسن عسکری(ع) علیرغم همه محدودیت های موجود، برای گسترش مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تلاش فراوانی را کردند، اضافه کرد: امام حسن عسگری(ع) توانستند در دوران امامت حدود شش ساله خود، علیرغم سخت گیری های دستگاه عباسی، شاگردانی را پرورش دهند که با حضور در نقاط مختلف به تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی بپردازند.

قدوسی نژاد تأکید کرد: امام حسن عسکری(ع) یکی از جوان ترین ائمه شیعه بودند که پس از شش سال امامت توسط حکام ستمگر عباسی به شهادت رسیدند و حضرت مهدی(ع) به عنوان آخرین جانشین پیامبر گرامی اسلام(ص) انتخاب و پس از مدتی از نظرها غائب شدند و امروز جهان در انتظار این نور الهی است.

نور امام حسن عسکری(ع) در دل دوستداران اهل بیت روشن است

حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و کارشناس مذهبی اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) دارای صفات و ویژگی های متعددی نظیر فاضل بودند اما غربت و مظلومیت این امام و زندان رفتن های مستمر ایشان اوج مظلومیت امام عسکری (ع) را نشان می دهد.

وی افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم که جریان تکفیری اقدام به تخریب حرم نورانی امام دهم و یازدهم کردند که این امر باعث جریحه دار شدن قلوب دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت شد اما امروز علیرغم توطئه های دشمنان، مشاهده می کنیم که نور ائمه در جای جای جهان در حال گسترش است.

غلامی با اشاره به این نکته که باید سیره و زندگی امام حسن عسکری(ع) مطالعه شود، ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) از جمله ائمه معصومی است که ابعاد فراوانی از زندگی ایشان به خوبی موشکافی نشده و باید سیره و روش زندگی این امام همام مطالعه جدی شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: امام حسن عسکری(ع) در سنین جوانی به امامت رسیدند و باید جوانان بیش از همه اقشار به مطالعه زندگی امام یازدهم پرداخته و سیره ایشان را در زندگی شان پیاده سازی کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین