تاریخ انتشارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
plusresetminus
حزب الله: مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت برای حل مشکل فضای مجازی علاقه مند است اما دل نمی‌سوزاند و در این شرایط که دیگران کوتاه می‌آیند، مراکزی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی باید جور آن‌ها را نیز متحمل شوند.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۳۲۱
دولت برای حل مشکلات فضای مجازی دل نمی‌سوزاند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: ما شنیدیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمات مهمی گرفته شده اما اجرا نشده، در حالی که یکی از وظایف مهم این شورا رسیدگی به مسئله فضای مجازی است.
 
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این نهاد فرهنگی باید در زمینه برنامه‌های قرآنی و کمیت و کیفیت این برنامه‌ها اقدامات مناسبی داشته باشد و این شورا در زمینه انقلاب، مذهب و قانون اساسی نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: باید مشخص شود که پهنای باند به چه کسانی باید داده شود و با استفاده از پهنای باند می‌شود فضاهای مجازی فاسد را کمرنگ کرد، اما متاسفانه این کار را نمی‌کنند.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: دولت برای حل مشکل فضای مجازی علاقه مند است اما دل نمی‌سوزاند و در این شرایط که دیگران کوتاه می‌آیند، مراکزی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی باید جور آن‌ها را نیز متحمل شوند.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: یکی از مشکلات مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که ضمانت اجرا ندارد و چون ضمانت اجرایی آن قوی نیست، در عین خوب بودن مصوبات به مرحله اجرا نمی‌رسد.
 
وی با اشاره به نقش مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: در حوزه و دانشگاه مشکلات علمی داریم و از سوی دیگر مشکلات سنگین فرهنگی داریم، از جمله همین فضای مجازی که مشکلات و مفاسد بالایی ایجاد کرده است.
 
مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر سه بخش برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتید در دانشگاه‌ها درست باشد، می‌توانیم بگوییم دانشگاهی انقلابی داریم.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: برخی از تئاترها در زمینه موازین شرعی مشکلات مهمی دارند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه گروهی در شورای انقلاب فرهنگی باید به فضای مجازی بپردازند، بیان کرد: در گذشته تریبون‌ها در اختیار امامان جمعه و خطباء مساجد بود اما فضای مجازی برای همه تریبون درست کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال این فردی که اخیراً خلع لباس شده بیش از یک میلیون پیگیرکننده و مخاطب در فضای مجازی داشته و متاسفانه اجازه ندادند سالم سازی درستی در فضای مجازی ایجاد شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین