تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
plusresetminus
حزب الله: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه از بازداشت همه عوامل تیم تروریستی‌ای که عملیات حمله به پاسگاه آسپیچ در سراوان را انجام داده بودند، خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۹۵۲۹
تیم تروریستی عملیات حمله به پاسگاه آسپیچ در سراوان دستگیر شدند
 
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات سپاه برای تامین امنیت در مرزها گفت: به یاری خداوند متعال و با ابتکار شهید نورعلی شوشتری، امنیت در مرزهای ما به صورت بومی برقرار شده است. امنیت پایدار دارای چندین مولفه است که یکی از آن مولفه‌ها نیروهای مسلح هستند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مولفه‌ها که اثربخشی بسیار بالایی دارد، مدارای قومی - مذهبی است، افزود: شهید شوشتری با استفاده از همین مؤلفه، برادران اهل تسنن و طوایف مختلف را در مرزها به ویژه در مرزهای سیستان و بلوچستان سازماندهی و با توجه به توانمندی‌هایی که آنها در جغرافیای طبیعی و استانی و آداب و رسوم آن منطقه داشتند، مستقر کرده و این شهید، مرز را تقسیم کرده و در اختیار آنها قرار داد و آنها پذیرش شده و ما آنها را سازماندهی و آموزش داده و مسلح کردیم. در حال حاضر این برادران در حال ایجاد امنیت پایدار نسبی در سرزمین مادری خودشان هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در حال حاضر در جنوب شرق، شمال غرب و بسیاری از مرزهای دیگر دارای یک امنیت پایدار هستیم؛ البته ممکن است بپرسند که انفجار اخیر سراوان پس چه بود که در پاسگاه آسپیچ سراوان* رخ داد؟

*** تلفات آمریکا در درگیری مرزی با مکزیکی‌ها چند برابر تلفات درگیری‌های امنیتی در مرزهای ماست

سردار عراقی درباره عملیات تروریستی در پاسگاه آسپیچ سراوان تأکید کرد: از این انفجارها در همه دنیا ممکن است رخ دهد حتی در آمریکا برج‌های دوقلو با آن همه عظمت و تشکیلاتی که آنها دارند، ببینید چگونه توسط چند تروریست منهدم می‌شود. حتی درگیری‌های مرزی که خود آمریکایی‌ها در مرزهای مکزیک با مکزیکی‌ها دارند، تلفاتشان چندین برابر درگیری‌های امنیتی در مرزهای ماست ولی هیچ خبری از آن درگیری‌ها منتشر نمی‌شود.

"در حال حاضر ما کشورهای همسایه شرقی‌مان در تامین امنیت مرزی نتوانسته‌اند خوب سازماندهی شوند و آن توانمندی کامل و کافی را ندارند، ولی همسایه‌های خوب و مسلمان ما هستند، اما این مشکلی است که آنها در مرزشان دارند و در واقع، این ناامنی‌های آن طرف است که به کشور ما منتقل می‌شود و قطعا اگر در آنجا یک مرزبانی قوی داشته باشند، مطمئنا به امنیت ما هم کمک خواهد کرد. ضمن اینکه قبلا اشرار در عمق 200 کیلومتری کشور نفوذ کرده و با نیروهای ما درگیر می‌شدند، اما امروز این درگیری‌ها در نوار مرزی است و این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود که ما توانسته‌ایم امنیت را تا این حد برقرار کنیم."

وی خاطر نشان کرد: به یاد دارم که حدود 15 سال پیش، فرمانده لشکر علی ابن ابی طالب(ع) بودم، به ما اعلام کردند که در تربت حیدریه اشرار حضور دارند و ما از قم و اراک، گردان به آنجا اعزام کردیم اما در حال حاضر می‌گویند در نقاط صفر مرزی اشرار حضور دارند. کار تروریست‌ها هم به این صورت است که از آن طرف مرز وارد شده و یک بمب را کار گذاشته و بعد منفجر می‌کنند و دوباره به آن طرف مرز می‌روند که انشاءالله با تقویت مرزبانی کشورهای همسایه و با تمهیداتی که سپاه به ویژه نیروی زمینی در مرزهای شرقی و شمال غربی انجام داده، هر روز ثبات و پایداری مرزی را بیشتر از روزهای قبل خواهیم دید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این پایداری، لحظه‌ای و آنی نیست بلکه امنیت پایدار نسبی مرزی است که مردم خودشان همراهی می‌کنند و با عشق و علاقه‌ای که به کشورشان دارند، در برقراری این امنیت همکاری می‌کنند و خیلی هم خوب کار کرده‌اند. امروز برادران اهل تسنن ما در مرزها، پا به پای پاسداران ما در حال تلاش برای استحکام‌بخشی به امنیت کشور هستند.

سردار عراقی با اشاره به حادثه تروریستی آسپیچ سراوان گفت: عوامل انفجار را دستگیر کرده‌اند ولی اینکه هویت آنها مربوط به چه کشوری است، هنوز مشخص نشده است. تعداد و نام این گروه تروریستی مشخص شده است ولی بنده فعلا نمی‌توانم اعلام کنم چرا که در حال کار روی موضوع هستند.

وی در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت: آن تیمی که این عملیات تروریستی را انجام دادند، دستگیر شده‌اند؛ این تیم تروریستی علاوه بر انجام اقدامات خرابکاری، دست به اقداماتی مانند سرقت نیز می‌زد، اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقبا منتشر خواهد شد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین