تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
plusresetminus
حزب الله:وزیر نیرو با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان زنجان در حوزه انرژی، اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید، استان زنجان به قطب مهم صنعت برق کشور تبدیل شود.
۰
کد مطلب : ۶۷۰۲۶
وزیر نیرو : امیدواریم زنجان به قطب مهم صنعت برق کشور تبدیل شود
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،"حمید چیت‌چیان" در جریان سفر دوروزه هیئت دولت به استان زنجان در جمع مردم شهر خرمدره، اظهار کرد: زنجان در مسیر خطوط اصلی انتقال برق قرار گرفته است و در حال حاضر نیروگاه سلطانیه بخش عمده نیاز استان به برق را تأمین می‎کند که امیدواریم با بهره‌برداری از نیروگاهی که هفته گذشته کلنگ آن زده شد قسمت عمده نیاز به برق استان از طریق خود استان تأمین شود.



وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان زنجان از گذشته کارخانجات عظیمی نظیر ایران ترانسفو و پارس‎سوئیچ در زمینه صنعت برق برخوردار است، گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‎های موجود انرژی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید، استان زنجان به قطب مهم صنعت برق کشور تبدیل شود.



وی با اشاره به سدهای در حال احداث در استان، عنوان کرد: احداث این سدها موجب خواهد شد تأمین منابع آب شرب صنعت و کشاورزی با اطمینان بیشتری صورت گیرد و در پایین این سدها نیز 5 شبکه آبیاری و زه‌کشی در حال احداث است.



چیت‌چیان در ادامه با تأکید بر این که منابع سفره‎های آب زیرزمینی به علت برداشت بی‌رویه در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: حفاظت از آب‎های زیرزمینی در برداشت بی‎رویه از چاه‎های آب تنها توسط دولت میسر نیست و مردم باید نسبت به برداشت بی‌رویه از این آب‎ها حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشند.



این عضو هیئت وزیران در بخش دیگری از سخنانش رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و با گرامی‌داشت یاد و خاطره مفاخر برجسته استان زنجان، گفت: وجود شخصیت‎هایی مانند «حکیم هیدجی» و «اثیرالدین ابهری» نشانگر غنای فرهنگی استان است.



وی با بیان اینکه استان زنجان دارای استعدادها و پتانسیل‌های مطلوب در تمام زمینه‎ها بوده و همواره جزء استان‎های پیشرو کشور است عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف سفرهای استانی رئیس جمهور آشنایی با مشکلات مردم و برنامه‌ریزی برای حل این مشکلات و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها برای توسعه پایدار مناطق است.



وزیر نیرو با تأکید بر اینکه توجه به صنعت، موجب رشد اقتصادی و توسعه استان خواهد شد، اظهار کرد: این منطقه نیازمند سرمایه‎گذاری بیشتری در بحث صنعت است تا جوانان با امید و اطمینان به آینده و داشتن شغل مناسب مشغول خدمت به جامعه شوند.



این مقام مسئول با اشاره به اینکه وجود زمینه‎های کشاورزی در این منطقه، برای کشور ما که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته نعمت بزرگی محسوب می‌‍شود، افزود: سرمایه‎گذاری‎ها باید متناسب با استعدادها و ظرفیت‎های خدادادی منطقه صورت گیرد.



به گزارش ایسنا، در ادامه این سفر، وزیر نیرو از سد کینه‎ورس و تصفیه‌خانه فاضلاب آب شرب شهرستان‎های خرمدره و ابهر بازدید کرد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین