تاریخ انتشارجمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی وزارت کشور با ابراز رضایت از روند برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم گفت: تمام همت ما این است که تا صبح فردا نتایج را اعلام کنیم.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۳۶۰
روند برگزاری انتخابات رضایتبخش است/احتمال اعلام نتایج تا فردا صبح
 

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خوشبختانه با گزارش‌هایی که به‌طور مستمر از استان‌ها دریافت می‌شود و سیستم الکترونیک دفتر وزیر کشور نیز آن را نشان می‌دهد، شرایط انتخابات در ۵۵ حوزه انتخابیه بسیار خوب در حال برگزاری است.
 
وی با بیان اینکه مشکل خاصی در برگزاری انتخابات وجود ندارد، افزود: برگه‌های تعرفه به اندازه کافی در حوزه‌های اخذ رأی وجود دارد و انتخابات با شور و شوق کافی در فضای آرام برگزار می‌شود.
 
قائم مقام وزیر کشور همچنین درباره مشکلات پیش آمده در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم گفت: در این حوزه مشکل خاصی نبوده است؛ چراکه در انتخابات مخصوصا در جاهایی که رفتار انتخاباتی مردم بر اساس مسائل قومی و قبیله‌ای است، گاهی اوقات ممکن است طرفداران نامزدها نتوانند احساسات خود را کنترل کنند که نیز طبیعی است.
 
امیری ادامه داد: لحظاتی قبل نیز با آقای ره‌پیک، معاون نظارت و انتخابات شورای نگهبان صحبت کردم و ایشان نیز از روند برگزاری انتخابات ابراز رضایت کرد.
 
وی همچنین در مورد احتمال تمدید یا عدم تمدید مجدد زمان اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه محل برگزاری مرحله دوم انتخابات تصریح کرد: هم تشخیص تمدید انتخابات و هم تعیین مدت زمان تمدید در اختیار وزیر کشور است و این مسئله به شرایط استان‌ها بستگی دارد؛ به‌عنوان مثال در استان‌هایی که شرایط خاص کشاورزی وجود دارد و مردم از ساعات بعد از ظهر در انتخابات حضور می‌یابند، معمولا انتخابات تمدید می‌شود.
 
سخنگوی وزارت کشور درباره فاصله زمانی میان شمارش آراء و اعلام نتایج نیز توضیح داد: به‌محض اینکه اخذ رأی تمام شود، شمارش آراء در صندوق‌ها آغاز می‌شود، سپس صندوق‌ها صورت‌جلسه می‌شود و به بخش، شهرستان و وزارت کشور ارسال می‌شود؛ در هر صورت تمام همت ما این است که تا فردا صبح نتیجه را اعلام کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین