تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله : طبق تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ دولت می بایست از فروردین امسال نسبت به ثبت نام از جامانده های دریافت یارانه نقدی و همچنین حذف افراد پردرآمد اقدام می کرد که طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت این کار بعد از تصویب یک آئین نامه عملی خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۸۱۷۹۶
حذف و اضافه یارانه بگیرها در سال ۹۴ بعد از امضای یک "آئین‌نامه"

 

همچنین بر اساس تکلیف مصرح در بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

اما با وجود این الزام قانونی کسب اطلاع از فرمانداری‌ها طی روزهای اخیر حکایت از آن دارد که تا کنون بخشنامه مربوطه به فرمانداری‌ها ابلاغ نشده است و به همین منظور ثبت‌نام جدید دریافت یارانه نیز اجرایی نشده است.

البته فرماندار رشت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفته است: ثبت نام از خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی از اواخر اردیبهشت امسال آغاز می‌شود. هرچند تاریخ دقیق ثبت‌نام‌ از خانوارها برای دریافت یارانه از اردیبهشت امسال در فرمانداری‌ها هنوز ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش تسنیم، در هفته ای که گذشت انتشار برخی خبرها مبنی بر حذف یارانه 5 گروه درآمدی از فهرست یارانه بگیران موجب شد تا سخنگوی دولت واکنش جدی نشان دهد و با تکذیب این خبر ها اعلام کند تا کنون طبق تبصره 20 قانون بودجه 94 حذفی صورت نگرفته است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که بر اساس تبصره 20 شناسایی و حذف یارانه بگیران پردرآمد ازجانب دولت اجرایی شده است یا خیر؟ افزود: تبصره 20 در باره چگونگی منابع و مصارف و احیاناً حذف گروه هایی از افراد یارانه بگیر است. البته برای اجرای این تبصره باید آیین نامه اجرایی آن در دولت تصویب شود که هنوز به این تبصره نرسیده ایم.

نوبخت گفت: آنچه در بند (ه) تبصره 20 قانون بودجه تاکید شده این است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آیین نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند. بنابراین تصویب آیین نامه اجرایی به دولت واسپاری شده است. اما چون این آیین نامه هنوز تصویب نشده این اقدام صورت نگرفته است.

وی با تأکید براینکه براساس تکلیف بودجه سال 94 تا الان هیچ یارانه بگیری از دریافت یارانه ها حذف نشده است، گفت: البته کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند یا افرادی که به نحوی اطمینان حاصل شده که پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند یارانه آنها همچنان حذف است و ما حذف جدیدی نداشته ایم.

وی افزود: بنابر این آنچه در فروردین امسال اتفاق افتاد ناشی از تشخیص تبصره 21 بودجه سال 93 کل کشور بوده است که براساس آن ایرانیان خارج از کشور حذف شدند و البته در صورتی که درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آیین نامه اش را مصوب کنیم حتماً به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

باتوجه به اظهارات اخیر رئیس سازمان مدیریت و سخنگوی دولت باید گفت که تا زمان نهایی نشدن آئین نامه اجرایی تبصره 20 بودجه 94حذف و اضافه یارانه بگیران در سال جاری هنوز اجرایی نشده و برای اجرا شدن این بند از قانون باید منتظر تصویب آئین نامه اجرایی ماند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین