تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
plusresetminus
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به ۳۷ رشته اضافه شده به رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، گفت: دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی توانسته است ۳۷ رشته را اضافه کند.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۵۳۸
۳۷ رشته به دانشگاه علمی کاربردی البرز اضافه شد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، سید صاحب سادات‌‌حسینی در نشست خبری که در دانشگاه علمی‌کاربردی استان البرز تشکیل شد، با اشاره به ایام الله دهه فجر و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سال جاری در رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی‌ کاربردی هر کدام 21 درصد افزایش رشته داشته‌ایم.
 
سادات حسینی با اشاره به آمار موجود در مهر ماه و بهمن ماه سال جاری، گفت: در دوره کاردانی 22 رشته و در کارشناسی 14 رشته نسبت به ترم مهر اضافه شده است.
 
وی افزود: تعداد رشته‌های کاردانی از 104 رشته به 126 و کارشناسی از 66 به 80 رسیده است.
 
سادات حسینی با اشاره به کدرشته محل‌ها، گفت: کدرشتته محل مقطع کاردانی از 222 به 245 و کارشناسی از 112 به 126 رسیده است.
 
وی با بیان اینکه هر دانشگاهی می‌تواند 10 الی 20 رشته اضافه کند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی توانسته است 37 رشته را اضافه کند.
 
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی با  بیان اینکه در حال حاضر 28 هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی هستند، افزود: در سطح استان البرز 36 دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که تعداد 34 مرکز در حال فعالیت هستند.
 
وی گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی تنها دانشگاهی است که 99.5 درصد دانشجویان آن بومی هستند و تعدادی که بومی نیستند برای رشته‌هایی چون هواپیمایی و تئاتر به سبب اینکه در استان‌های همجوار وجود ندارد، غیر بومی هستند.
 
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به زمان ثبت نام دانشجویان، افزود: زمان ثبت نام کاردانی از14 تا 23 بهمن و کارشناسی از 18 تا 24 بهمن است که به سامانه سنجش برای ثبت نام مراجعه کنند.
 
وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی کنکور ندارد و بر اساس معدل است و  برای ورود به این دانشگاه نیاز به گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی نیست.
 
سادات حسینی با بیان اینکه سرفصل دروس ممکن است بعد از دو سال و نیم تغییر کند، افزود: با نظر دانشجویانی که در آن رشته شاغل و خبره در کار خود هستند با هم‌فکری اساتید و تایید وزارت علوم تغییر می‌کند.
 
وی گفت: 78 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی یا از قبل شاغل هستند یا بعد از فارغ التحصیلی شاغل می‌شوند.
 
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دولتی است، افزود: در این دانشگاه از بودجه دولتی هزینه نشده است، بلکه سوددهی نیز دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین