تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی قوه‌قضاییه جزئیات فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۵۵۸۲
جزئیات فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/با چه استدلالی می‌گویند اعدام قاچاقچیان جواب نداده

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدو سومین نشست خبری سخنگویی دستگاه قضا با اشاره به پرونده بزرگ ارزی و تایید احکام صادر شده اولیه اظهار داشت: در این پرونده یدالله روزچنگ به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به 20 سال حبس و بازگرداندن 181 میلیارد تومان محکوم شد. همچنین لقمان روزچنگ به 20 سال حبس محکوم و محمدرضا رشیدی معروف به راشد به 10 سال حبس و دو دوره یکساله حبس به جمعا 12 سال و عودت مال‌الرشاء به مبلغ 8 میلیارد و 792 میلیون تومان محکوم شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده کاظم باغ شیرین معروف به باقری به 12 سال حبس محکوم شد و حکم سامان حسن سلطانی در دیوان نقض شده و مجددا رسیدگی خواهد شد، همچنین انور روزچنگ نیز محکومیت 20 ساله اولیه‌اش نقض شده و حکم حبس 3 ساله وی تایید شد.

* جزئیات بازپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران تعاونی ثامن

سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه با اشاره به پرونده شرکت اعتباری ثامن و لزوم باقی ماندن پرداخت مطالبات 24 هزار نفر از سپرده‌گذاران این شرکت اعتباری افزود: براساس توافقات انجام شده مقرر شد تا افرادی که تا سقف 200 میلیون تومان سپرده در این شرکت تعاونی داشته‌اند، از 17 مهرماه گذشته بتوانند 35 میلیون تومان از سپرده‌شان را به صورت نقدی و مابقی را در 14 قسط یک ماهه دریافت کنند. همچنین کسانی که میزان سپرده‌گذاری‌شان در این شرکت اعتباری تا سقف 300 میلیون تومان است از 27 مهرماه می‌توانند 35 میلیون تومان سپرده‌گذاری‌شان را به صورت نقدی و مابقی را در 17 قسط یک ماهه دریافت کنند.

وی گفت: همچنین سپرده‌گذارانی که میزان سپرده‌شان در این شرکت اعتباری بیش از 300 میلیون تومان است می‌توانند به صورت تهاتری مطالبات‌شان را از شرکت‌هایی که از شرکت اعتباری ثامن تسهیلات دریافت کرده‌اند تسویه کنند.

* واکنش اژه‌ای به مسئله حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر

اژه‌ای در ادامه نشست با اشاره به کشف بیش از 10 تن مواد مخدر در مهرماه سال جاری افزود: در مهرماه سال جاری بیش از 10 تن انواع مواد مخدر شامل 9 تن تریاک و 491 کیلیوگرم هروئین کشف شد و با توجه به نظر برخی از کارشناسان که معتقدند میزان مواد مخدر کشف شده تنها یک‌پنجم مواد مخدری است که وارد کشور می‌شود، می‌توان به حجم وسیع مشکلات و گرفتاری‌هایی که مواد مخدر برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد پی برد.

وی با انتقاد از کسانی که مدعی حذف اعدام قاچاقچیان به مواد مخدر هستند گفت: برخی می‌گویند اعدام قاچاقچیان مواد مخدر جواب نداده، البته ما هم معتقدیم همه محکومان مواد مخدر نباید اعدام شوند ولی باید به این سوال پاسخ داد که با چه استدلالی می‌گویند اعدام قاچاقچیان موادمخدر جواب نداده؟ چرا که معلوم نیست اگر این اعدام‌ها صورت نمی‌گرفت وضعیت چگونه بود.

سخنگوی قوه‌قضاییه اضافه کرد: از سوی دیگر براساس قانون می‌بایست اقدامات دیگری در کنار مجازات اعدام قاچاقچیان انجام می‌شد که متاسفانه این اقدامات انجام نگرفت.

اژه‌ای گفت: براساس قانون مبارزه با مواد مخدر و اصلاحیه آن قانون در سال 89 مقرر شده بود که اردوگاه‌هایی برای محکومان موادمخدر احداث شود و تدابیری از جمله بیمه معتادان اتخاذ شود تا معتادانی که قادر به درمان اعتیاد خود نیستند بتوانند با حمایت‌های دولتی درمان شوند که متاسفانه این اقدامات صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ما معتقدیم نباید در مبارزه با مواد مخدر تخفیفی داده شود ولی از دیگر سو از هر گونه پیشنهاد جدید که بازدارنده‌تر از قوانین فعلی است استقبال می‌کنیم و ما ملتزم به قانون هستیم.

* جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه

سخنگوی قوه‌قضاییه همچنین با اشاره به پرونده جنجالی صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان و بانک سرمایه در تشریح جزئیاتی از این پرونده گفت: تا این لحظه 8 نفر در خلال رسیدگی به این پرونده بازداشت شدند و تخفیفات در خصوص آن ادامه دارد.

وی گفت: البته ممکن است برخی از بازداشت‌شدگان با قرار وثیقه آزاد شوند و یا افراد دیگری تحت تعقیب قرار گیرند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین