تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران:

رونمایی از یک بدهکار ۱۰۰ میلیاردی به شرکت نفت

حزب الله : رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره سیل مازندران و ایلام گفت: در این زمینه اقدام کرده‌ایم و گزارش جامعی به مراتب مربوطه ارسال کرده‌ایم و حتی مشخص شد چه فردی به چه میزان در این حوادث مسئولیت داشته است.
۰
کد مطلب : ۹۹۵۷۱
رونمایی از یک بدهکار ۱۰۰ میلیاردی به شرکت نفت
 

وی ادامه داد: حتی مشخص شد چه فردی به چه میزان در این حوادث مسئولیت داشته است، در تمام استان‌های کشور گزارش‌ها به شکل جامع برای مسئولان ارسال شده است.

سراج در خصوص ادعای بابک زنجانی مبنی بر اینکه وزارت نفت از یک فردی یک محموله 5 میلیاردی طلبکار است و باید آن را هم پس بگیرد، گفت: در این خصوص در جریان نیستم و حضور ذهن ندارم.

سراج در خصوص اینکه پسر یکی از وزرای دولت سابق در پرونده دکل گمشده نفتی نقش داشته است و بازداشت شده، گفت: این موضوع را من هم در روزنامه خواندم و گزارش در خصوص پرونده دکل نفتی تکمیل و به دادسرا ارجاع شده است، همچنین کیفرخواست آن نیز صادر شده است و در موضوع اولیه تحقیقات کامل و در قسمت دوم ماجرا استعلام از وزارت نفت گرفته شده و گزارش در حال بررسی است.

وی افزود: به دلیل اینکه این پرونده محرمانه است نمی‌توانم اسم شخص را بگویم.

رئیس سازمان بازرسی کشور، همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده هواپیمای آنتونوف گفت: گزارش این موضوع تکمیل شده و اکنون در مجمتع جنایی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حکمی قطعی نشود نمی‌توانیم اسم اشخاص را بیان کنیم، گفت: اگر حکم قطعی شود و به نتیجه برسد سیاست قوه قضائیه هم این است که این موضوع را اعلام کنیم ولی در حال حاضر به صلاح نیست که اسم اشخاص عنوان شود.

سراج در خصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: هنوز برای بازگشت وی قول می‌دهنم و سیاست ما این است که این فرد را به کشور بازگردانیم اما تنها یک خاوری بود که در رسانه‌ها برجسته شد. چرا که افراد دیگری هم بودند.

وی ادامه داد: حتی اکنون یک مورد داریم که با وی تماس تلفنی داشته‌ایم، این فرد 100 میلیارد تومان شبیه اقدام بابک زنجانی از وزارت نفت گرفته است که خوشبختانه 60 میلیارد تومان اکنون کشف شده و در اختیار ما قرار گرفته است.

سراج تصریح کرد: این فرد خانه‌های مجهز و ماشین‌های آخرین سیستم داشته است که خوشبختانه اقدامات خوبی برای بازگرداندن اموال وی به ایران صورت گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این فرد به کانادا پناهنده شده است، گفت: نمی‌توانم شیوه کشف را بیان کنم اما یکی از مدیران کل ما به شکل تلفنی با این فرد در تماس است.

وی افزود:‌ در خصوص خاوری نیز اتفاق جدیدی صورت نگرفته ولی با سیاست دولت جدید کانادا امیدواریم بتوانیم افرادی را که به کاندا پناهنده می‌شوند اقدام فسادآمیز انجام می‌دهند را بازگردانیم، ما ریگی را برگرداندیم اینها که دیگر عددی نیستند. 

سراج در پایان گفت: اصل این است که منافع در آن کشورها و ضرر در جمهوری اسلامی ایران است به همین جهت هم کشورهایی که این افراد در آنجا پناهنده شده‌اند با ما همکاری نمی‌کنند.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ناصر سراج در حاشیه دیدار با قائم‌مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص گزارش سیل مازندران و ایلام اظهار داشت: در این زمینه اقدام کرده‌ایم و گزارش جامعی به مراتب مربوطه ارسال کرده‌ایم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین