کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص 20 میلیارد ریال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

خبرگزاری ايسنا , 6 شهريور 1393 ساعت 19:44

حزب الله:رییس سازمان امور اراضی کشور از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به مازندران جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی خبر داد.


به گزارش شبکه خبری حزب الله ،قباد افشار در گشت ویژه شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری و اراضی زراعی و باغی در جمع خبرنگار اظهار کرد: مازندران از جمله استانهای کشاورزی است که متاسفانه در معرض تخریب اراضی کشاورزی قرار گرفته است.



وی ادامه داد: بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و کوهستانی مازندران به دلیل ساخت و سازهای بی رویه در معرض تخریب قرار گرفته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: به دلیل استفاده نادرست از زمینهای کشاورزی، حفظ اراضی کشاورزی از اولویت مهم وزارت جهاد کشاورزی است.



افشار با بیان ابنکه سال گذشته در 15 شهر کشور گشت ویژه شناسایی و جلوگیری از تغییر کابری اراضی و زراعی و باغی انجام شده است گفت: تا پایان امسال در 130 شهر کشور این گشت ویژه انجام خواهد شد.



وی اظهار داشت: طی 18 سال گذشته 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خطر جدی تغییر کاربری قرار گرفته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: سالانه 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور تغییر کاربری انجام می شود.



افشار ادامه داد: 25 تا 30 درصد تغییر کاربری کاهش یافته و پیش بینی می شود امسال با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به 50 درصد کاهش یابد.



وی با اعلام اینکه امسال 400 میلیارد ریال اعتبار جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اختصاص یافته است گفت: بالاترین میزان اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به مازندران اختصاص یافته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: از سال 35 تا سال 80 بیش از 200 هزار هکتار از اراضی در کلان شهرها تخریب شده است.


کد مطلب: 62073

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/report/62073/اختصاص-20-میلیارد-ریال-جلوگیری-تغییر-کاربری-اراضی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com